რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
პატარას ხშირად აღებინებს

1-დან 5 წლამდე მთავარი ჩივილებია ხველება და ანორექსია. ჩვილებსა და ადრეული ასაკის ბავშვებში კლინიკური სიმპტომები არასპეციფიკურია და რამდენადმე განსხვავებული, ვიდრე მოზრდილებში. წამყვანია:

  • გაღიზიანება, უმიზეზო ტირილი, კოლიკის მსგავსი შეტევები;
  • ცუდი ძილი, ხშირად გაღვიძება, ძილში ტირილი;
  • ხშირი წამოქაფება და ღებინება;
  • ზურგის თაღისებური (რკალისებური) გაზნექა ჭამის დროს ან მის შემდეგ;
  • ბოყინი ან კვების შემდეგ ამოქაფება;
  • სლოკინი;
  • გამონადენი ცხვირიდან;
  • ყლაპვის პრობლემები, გადაცდენისა და მოხრჩობის ეპიზოდები;
  • საკვების მიღებაზე უარის თქმა (ანორექსია);
  • ღამის ხველა, აპნოე (სუნთქვის წამიერი შეჩერება);
  • მორეციდივე რესპირატორული დაავადებები (ასთმა, ბრონქიტი, პნევმონია, ოტიტი, სინუსიტი);
  • ამონასუნთქი ჰაერისა და საფენების მჟავე სუნი.

არსებობს საგანგაშო ნიშნები, რომლებიც ეჭვს ბადებს ჩამოთვლილი სიმპტომების ეტიოლოგიის თაობაზე და აუცილებელ

კვლევას მოითხოვს. ეს ნიშნებია:

  • ღებინება ნაღვლის მინარევით;
  • სისხლდენა კუჭ-ნაწლავის ტრაქტიდან;
  • შეუპოვარი ან შადრევანისებური ღებინება;
  • ღებინების სინდრომის გამოვლენა 6 თვის შემდეგ;
  • ზრდაში შეფერხება;
  • დიარეა ან ყაბზობა;
  • ლეთარგია (ძილიანობა);
  • ღვიძლისა და ელენთის გადიდება;
  • მაკრო ან მიკროცეფალია;
  • კრუნჩხვა;
  • მუცლის დაჭიმვა (დეფანსი) ან შებერვა;
  • დოკუმენტურად დასაბუთებული ან საეჭვო გენეტიკური ან მეტაბოლური სინდრომი.

ბავშვთა ასაკში გასტროეზოფაგური დაავადების დიაგნოსტიკა უნდა ეფუძნებოდეს დიაგნოსტიკურ ტესტებს, რისთვისაც აუცილებელია, ზემოთ ჩამოთვლილი ნიშნების არსებობის შემთხვევაში მიმართოთ პირად ექიმს. მდგომარეობის შეფასების შემდეგ საჭიროა პროცესში ვიწრო სპეციალისტების ჩართვა.


თუ დიაგნოზი დადასტურდა
რეფლუქსური დაავადების დიაგნოზის დასმის შემდეგ საჭიროა მისი სწორად მართვა, რაც გულისხმობს:

  • ცხოვრების სტილის შეცვლას (დიეტა, კვების რეჟიმისა და ტექნიკის, ძილის პოზის მოდიფიკაცია);
  • ფარმაკოლოგიურ მკურნალობას;
  • ქირურგიულ მკურნალობას;
  • კვების რეკომენდაციებს - ძუძუთი და სპეციალურ (ანტირეფლუქსურ) კვებაზე მყოფ ჩვილებში გასტროეზოფაგური რეფლუქსის გამოვლენის სიხშირე ერთნაირია, თუმცა არსებობს მონაცემები, რომ რეფლუქსის ეპიზოდები უფრო ხანმოკლეა ძუძუთი კვების დროს. საკვების მოცულობის შემცირებამ შესაძლოა ხელი შეუშალოს მასის მატებას, განსაკუთრებით იმ ჩვილებში, რომლებსაც ისედაც ცუდი ნამატი აქვთ. ზოგჯერ საკვების კალორიულობის გაზრდის ხარჯზე შესაძლებელია ულუფებისა და მათი ოდენობის შემცირება. საკვები ნარევები ამცირებენ ხილულ რეგურგიტაციას (საკვების უკუსვლას), რაც მშობლებს ამშვიდებს, მაგრამ სინამდვილეში რეფლუქსი არ იშვიათდება, შესაბამისად, არც გართულებების რისკი მცირდება. ჩვილებს, რომლებიც ცუდად იმატებენ წონას, ზონდით კვება სჭირდებათ.

უფროსი ასაკის ბავშვებსა და მოზარდებს რაციონი არ ეზღუდებათ, თუმცა მიზანშეწონილია, აიკრძალოს კოფეინის შემცველი, მეტისმეტად ცხიმიანი და ცხარე საკვები, შოკოლადი, ალკოჰოლი. რეკომენდებულია ჭარბი წონის დაკლება, გვიან ვახშმობაზე უარის თქმა. ჭამის შემდეგ უშაქრო საღეჭი რეზინის ღეჭვა რეფლუქსს ამცირებს. რეფლუქსის ალბათობას ამცირებს მუცელზე ძილიც. ასეთ პოზაში ჩვილები უფრო იშვიათად იღვიძებენ და ტირიან, ვიდრე გულაღმა ძილის დროს. მაგრამ ისიც უნდა ითქვას, რომ უეცარი სიკვდილის რისკი მუცელზე წოლისას - 10-ჯერ, ხოლო გვერდზე წოლისას 3-ჯერ მეტია, ამიტომ მუცელზე წოლა გამართლებულია მხოლოდ მაშინ, როცა ჩვილს ღვიძავს. მუცელზე წოლა შესაძლოა ეფექტური გამოდგეს 1 წელს გადაცილებულ ბავშვებში, რომელთა შორის უეცარი სიკვდილის რისკი მინიმალურია. არ დადასტურდა თავწამოწეული ძილის აუცილებლობაც - სწორად და თავწამოწეული ძილის შემთხვევაში რეფლუქსის სიხშირე ერთნაირია. მარცხენა გვერდზე წოლის დროს რეფლუქსი ნაკლებია, ვიდრე მარჯვენა გვერდზე წოლისას, მაგრამ თუ ჩვილს გვერდზე წოლა არ სურს, ბალიშით ნუ აიძულებთ. უფროსი ასაკის ბავშვებისთვის ძილის დროს პოზას მნიშვნელობა არ აქვს, თუმცა თავწამოწეული ძილი, ასევე მარცხენა გვერდზე წოლა მდგომარეობას ხშირად აუმჯობესებს. მკურნალობის ტაქტიკა ექიმმა უნდა შეარჩიოს. ოპერაციული მკურნალობა გამართლებულია, როდესაც უეფექტოა კონსერვატული (მედიკამენტური) თერაპია, შეიმჩნევა მედიკამენტებზე დამოკიდებულება ან აღინიშნება რეფლუქსური დაავადების სიცოცხლისთვის საშიში გართულებები. მშობელს სრულყოფილი ინფორმაცია უნდა ჰქონდეს შესაძლო გართულებისა და რეციდივის თაობაზე.

 


 



კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მეცნიერების აზრით, ყოველდღიურად ჩაის მიღებისას დემენციის რისკი 50%-ით მცირდება. „დემენციის გენის“ არსებობისას კი ტვინში ტოქსიური ნადებების წარმოქმნის ალბათობა 86%-ით მცირდება. აღსანიშნავია, რომ შავი და მწვანე ჩაი ტვინისთვის ერთნაირად სასარგებლოა.
რედაქციაში ბევრი წერილი შემოდის, როდესაც მკითხველს აინტერესებს როგორ მოიშორონ კოჟრები. გეტყვით, რომ აფთიაქებში იყიდება კოჟრის (ე.წ. "მაზოლის") საწინააღმდეგო "პლასტირები". მის გამოყენებამდე უნდა გაიკეთოთ თბილი წყლის აბაზანა, შემდეგ კარგად გაიმშრალოთ ის ადგილი, სადაც კოჟრი გაქვთ
იაპონია მოსახლეობის დღეგრძელობის კუთხით მსოფლიო ლიდერის პოზიციებს კარგავს. მას მალე სამხრეთ კორეა გადაასწრებს. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ გადახედა თავის პროგნოზებს და მნიშვნელოვანი ანალიზი გაუკეთა 35 განვითარებულ ქვეყანაში სიცოცხლის ხანგრძლივობის მაჩვენებლებს.
17 მაისი 2017
ამერიკელ მეცნიერთა განცხადებით, დაბერების პროცესი 39 წლიდან იწყება. ამ ასაკიდან ადამიანის გონებრივი შესაძლებლობები რამდენადმე სუსტდება, ირღვევა საყრდენ-მამოძრავებელი აპარატის ფუნქციაც.
27 აპრილი 2017
მამაკაცები, რომლებსაც ქრონიკული შფოთვა აღენიშნებათ, 2-ჯერ უფრო ხშირად ავადდებიან ონკოლოგიური დაავადებებით, ვიდრე ის პირები, რომლებსაც ფსიქიკური დარღვევები არ აწუხებთ. ამაზე მეტყველებს კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერთა მიერ მიღებული კვლევის შედეგები.
აშშ-ის რამდენიმე შტატში ჩატარებული გამოკითხვით გაირკვა, რომ დასაქმებულთა ნახევარზე (60 %-ზე) მეტი სამუშაო დღეების ყველაზე დიდ მინუსად მიღებულ სტრესს ასახელებს. გამოკითხულთა 25 %-ს მიაჩნია, რომ ჯანმრთელობაზე ნეგატიურ გავლენას სამუშაო პირობები ახდენს.
ალკოჰოლის მოხმარება მრავალი დაავადების პროვოცირებას უწყობს ხელს. ეთანოლის გარდა, ალკოჰოლური სასმელების შემადგენლობაში შეიძლება სხვა მავნე ნივთიერებებიც იყოს. განსაკუთრებით საყურადღებოა, ზოგიერთი სახეობის სპირტიან სასმელში, შაქრის მაღალი შემცველობა, რაც ტიპი 2 შაქრიანი დიაბეტის განვითარებას იწვევს.
რეგულარულ ვარჯიშს რომ უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ორგანიზმის ჯანმრთელობის, ნერვული სისტემის განმტკიცების, ახალგაზრდობის შენარჩუნებისა და სიცოცხლის გახანგრძლივებისთვის, ყველამ კარგად იცის. ვარჯიშის მოყვარულ ფიზიკურად აქტიურ პირებს ბევრ გამორჩეულ ნიშანთან ერთად კუნთოვანი სისტემა და კანიც უფრო ჯანსაღი აქვთ.