რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
ვიტამინები - მითი და რეალობა
ვიტამინები - მითი და რეალობა

ა ვიტამინი - რეტინოლი
ა ვიტამინს ვიღებთ ხილით, ბოსტნეულით, კვერცხით, რძით, კარაქით, ხორცით, ზღვის თევზით. ამ ვიტამინის დანიშნულება არის ა ვიტამინის დეფიციტის პროფილაქტიკა და მკურნალობა. A ვიტამინი შესაძლოა ეფექტური იყოს:

  • ისეთი დაავადებების გართულებათა სამკურნალოდ, როგორებიცაა მალარია, შიდსი, წითურა და ფაღარათი;
  • ა ვიტამინის დეფიციტისას ბავშვებში;
  • ორსულობის დროს;
  • სარძევე ჯირკვლის სიმსივნისას;
  • თვალის ლაზერული ქირურგიის შემდეგ ე ვიტამინთან ერთად.

ა ვიტამინი შესაძლოა უეფექტო იყოს:

  • ორსულობის შეწყვეტისა და ნაადრევი მშობიარობის წინააღმდეგ;
  • კვებითი დეფიციტის მქონე ქალებში;
  • ანემიისას;
  • ქიმიოთერაპიის გართულებების შემცირებისთვის.

სავარაუდოდ, ა ვიტამინი უეფექტოა:

  • თავისა და კისრის სიმსივნეთა რისკის შესამცირებლად;
  • ბავშვებში ფილტვების ანთების სამკურნალოდ.

არ არსებობს საკმარისი მტკიცებულება ა ვიტამინის ეფექტიანობის შესახებ:

  • ფილტვის, საკვერცხის, საშვილოსნოს ყელის, საყლაპავის, პანკრეასის, მსხვილი ნაწლავის, კუჭის სიმსივნეების დროს;
  • მხედველობის გაუმჯობესების კუთხით მაკულოდისტროფიის, გლაუკომის დროს;
  • იმუნური სისტემის მდგომარეობის გასაუმჯობესებლად.


უსაფრთხოა თუ არა ა ვიტამინი?
A ვიტამინი აუცილებელია თვალების, კანის, იმუნური სისტემის და სხვა ორგანოების ნორმალური ფუნქციონირებისათვის. მოზრდილებში დღეში 10 000 ერთეულზე ნაკლები დოზით გამოყენებისას ა ვიტამინი უსაფრთხოა. დადგენილია, რომ მოზრდილებს, რომლებიც საკმარისი რაოდენობით იღებენ რძის ნაწარმს ცხიმის დაბალი შემცველობით, ბოსტნეულსა და ხილს, ა ვიტამინის დამატება არ ესაჭიროებათ.  ა ვიტამინის ხანგრძლივი დროით ჭარბმა მიღებამ შეიძლება გამოიწვიოს სისუსტე, გაღიზიანება, უმადობა, მუცელში დისკომფორტი, გულისრევა, ღებინება, ტემპერატურის მატება, ოფლიანობა. A ვიტამინის ჭარბი რაოდენობა მენოპაუზის პერიოდში ზრდის ოსტეოპოროზისა და მოტეხილობების რისკს. სადღეისოდ სულ უფრო მეტი ინფორმაცია გროვდება ა ვიტამინის ჭარბი დოზების გამოყენებით გამოწვეული ზიანის და არა სარგებლობის შესახებ. ზოგიერთი მკვლევარი აღნიშნავს, რომ შესაძლოა გაიზარდოს გვერდითი ეფექტებისა და სიკვდილის რისკი. A ვიტამინის მიღება არ არის რეკომენდებული, თუ:

  • პაციენტი იღებს დიდი რაოდენობით ალკოჰოლს;
  • მაღალი აქვს გარკვეული ტიპის ქოლესტერინი;
  • აქვს ღვიძლის დაავადება.


ვიტამინი ბ3
ვიტამინი ბ3 ანუ ვიტამინი პპ, ნიაცინამიდი, ნიკოტინის მჟავა ეფექტურია ნიაცინის დეფიციტის მკურნალობისა და პროფილაქტიკისათვის. ცნობილია, რომ ნიაცინის დეფიციტი იწვევს პელაგრას. დაავადება ხასიათდება კანის ცვლილებით, ლორწოვანის ანთებით, ფაღარათით, გონებრივი დარღვევებით. Gდადგენილია ნიაცინის როლი ჰიპერქოლესტერინემიის მკურნალობისას. შესაძლოა ნიაცინი ეფექტური იყოს:

  • ფაღარათისას;
  • შაქრიანი დიაბეტისას;
  • კატარაქტის პროფილაქტიკისათვის;
  • ოსტეოართრიტისას;
  • ალცჰაიმერის დაავადების დროს - გამოვლინდა, რომ იმ ადამიანებს, ვინც საკმარისად იღებს ნიაცინს საკვებით ან ვიტამინებით, ალცჰაიმერის დაავადების ნაკლები რისკი აქვს, თუმცა ეს არ არის დიდი კვლევებით დამტკიცებული და ამიტომ ნიაცინი პროფილაქტიკურად ალცჰაიმერის დაავადების წინააღმდეგ არ ინიშნება.

არ არის დადასტურებული ნიაცინის ეფექტურობა შაკიკის, თავბრუხვევის, დეპრესიის, ალკოჰოლიზმის, აკნეს დროს.


რამდენად უსაფრთხოა ნიაცინი და ნიაცინამიდი (ვიტამინი ბ3)
ნიაცინი და ნიაცინამიდი აუცილებელია ორგანიზმში ცხიმისა და ნახშირწყლების ნორმალური ცვლისათვის და უჯრედების ფუნქციონირებისათვის. ადამიანთა დიდი ნაწილისათვის ის უასფრთხოა. ზოგჯერ მან შეიძლება გამოიწვიოს ალების მსგავსი რეაქცია - სახის, ზედა კიდურების და გულმკერდის არეში წვა, სიწითლე, თავის ტკივილი. ამ სიმპტომებს აუარესებს ალკოჰოლის მიღება. პრეპარატის უფრო დიდი დოზების მიღებისას შესაძლოა გამოვლინდეს სერიოზული გვერდითი ეფექტები, რის გამოც მსგავსი მკურნალობა მხოლოდ ექიმის მეთვალყურეობით შეიძლება მიმდინარეობდეს. ნიაცინი და ნიაცინამიდი შეიძლება სისხლში გლუკოზის მატების მიზეზად იქცეს, ამიტომ მათი მიღებისას დიაბეტით დაავადებულებმა უნდა აკონტროლონ სისხლში გლუკოზის დონე. ნიაცინი და ნიაცინამიდი არ არის რეკომენდებული:

  • ალერგიისას - შესაძლოა სიმპტომების გამწვავება;
  • ნაღვლის ბუშტის დაავადებისას;
  • პოდაგრისას;
  • სტენოკარდიისას;
  • დაბალი წნევისას;
  • თირკმლისა და ღვიძლის დაავადებებისას;
  • კუჭის ან ნაწლავის წყლულისას;
  • ახლო მომავალში დაგეგმილი ოპერაციის წინ.

პრეპარატის რეკომენდებული დოზა 14-16 მგ-ია, მაქსიმალური კი 30 მგ.


ვიტამინი ბ5 - პანტოთენის მჟავა
ბ5 ვიტამინი ფართოდ არის გავრცელებული მცენარეულ და ცხოველურ პროდუქტებში. ამ ვიტამინის დანიშნულება მისი დეფიციტის პროფილაქტიკაა. მართალია, ბ5 ვიტამინს მრავალი პათოლოგიის დროს იყენებენ, მაგრამ არ არსებობს საკმარისი მტკიცებულება მისი ეფექტურობის შესახებ კანის დაავადებების, ალკოჰოლიზმის, ალერგიის, რევმატოიდული ართრიტის, ოსტეოართროზის, თმის ცვენის, ასთმის, გულის, ფილტვების და სხვა დაავადებების დროს.


ვიტამინი ბ5-ის როლი
ვიტამინი ბ5 ანუ პანტოთენის მჟავა აუცილებელია ჯანმრთელი კანისა და ნორმალური ნივთიერებათა ცვლისთვის.




თარიღი : 20-01-2015
es staitia rodis aris dawerili da atvirtuli? dzalian mchirdeba gtxovta
es staitia rodis aris dawerili da atvirtuli? dzalian mchirdeba gtxovta
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
ბრაილის შრიფტით ჟურნალის დაბეჭდვა "უსინათლოთა კავშირის" მე-3 ფილიალის ხელმძღვანელის ლაშა ცაიშვილის, ჟურნალ "ოჯახის მკურნალის" რედაქციის ინიციატივით და "მედია კომუნიკატორის" ორგანიზებით განხორციელდა.
ალექსანდრია ოსტრემი ექიმი ჰაუსის მადლობელია, რომ დღეს ის ცოცხალია.
როგორც ამერიკელი მკვლევარები აცხადებენ, ქათმის კვერცხის რეგულარულად მიღება ქალებთან ძუძუს კიბოს განვითარების რისკს თითქმის ორჯერ ამცირებს. ამ განცხადებას საინტერესო კვლევის შედეგები უდევს საფუძვლად. სპეციალისტები ადრეც საუბრობდნენ იმაზე, რომ კვირაში რამდენიმე კვერცხის ჭამა ქალებს ძუძუს კიბოს განვითარებისაგან იცავს (შემთხვევათა 18%-ში). 
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
E ვიტამინს სხვაგვარად ტვინის ვიტამინსაც უწოდებენ. ის ადამიანის ორგანიზმისთვის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ვიტამინია, უჯრედულ დონეზე მიმდინარე მრავალ პროცესზე ახდენს გავლენას, განსაკუთრებით კი თავის ტვინის ფუქციაზე. მიუხედავად ამისა, E ვიტამინის მიღება პრეპარატის სახით არც ისე ეფექტურია, მეტიც, არც არის სასურველი. ეს ვიტამინი უმჯობესია პროდუქტებიდან მიიღოთ. 
საკვების საფუძვლიანად დაღეჭვა მეტაბოლური სინდრომის განვითარების რისკს ამცირებს. ამ დასკვნამდე მივიდნენ იაპონელი მეცნიერები ნიიგატას უნივერსიტეტიდან. მათ ღეჭვის ფუნქციის უნარი და გავლენა ორგანიზმზე
სიმსუქნის გამო სულ უფრო მეტი ბავშვი იბადება პრობლემებით. დასავლეთის სამყაროს დიდი ნაწილი სიმსუქნის ეპიდემიამ მოიცვა, რამაც მომავალი თაობისთვის კატასტროფული შედეგი შეიძლება მოიტანოს.
დღის განმავლობაში მისაღები წყლის აუცილებელი რაოდენობა შეადგენს, წლის ცივ პერიოდში, 1 კილოგრამ წონაზე, 30 მილილიტრს, ხოლო ზაფხულში, 40 მილილიტრს 1 კილოგრამ წონაზე.
დედამიწა, სხვა მიკროელემენტების მსგავსად, იოდსაც შეიცავს, მისი ყველაზე დიდი ნაწილი იაპონიასა და ჩილეშია თავმოყრილი. ჩვენს ორგანიზმს მხოლოდ ნიადაგში, საკვებსა და წყალში არსებული იოდის შეწოვა შეუძლია.

იოდის კონცენტრატორები
იოდს დიდი ოდენობით შეიცავს ზოგიერთი იოდის კონცენტრატორად წოდებული წყალმცენარე - ისინი ნიადაგიდან ისეთი ტემპით აგროვებენ ამ ელემენტს, რომ მათი ხელის მოჭერითაც კი შესაძლებელია იოდის მიღება.

დაახლოებით 40 წლიდან ქალები წონის მატებას იწყებენ. ბევრი ამ მოვლენას მტკივნეულად განიცდის, ვერ ხვდება, სად შეცდა, თითქოს ისევ ჩვეული ულუფებით იკვებება, მაგრამ მაინც სუქდება.

რა პრობლემასთან გვაქვს საქმე?
ზოგი ქალი წონის მატებაში ფარისებრი ჯირკვლის დაავადებებს ადანაშაულებს, რაც ყოველთვის სწორი არ არის. მართალია, ეს პაწაწინა ორგანო გარკვეულწილად ორგანიზმში კალორიების გამნაწილებელია, მაგრამ სიმსუქნეს ყოველთვის მის არასწორ მუშაობას ვერ დავაბრალებთ. საბედნიეროდ, სისხლის ანალიზით ადვილად დგინდება ფარისებრი ჯირკვლის მდგომარეობა და წონის მატებაში მისი წვლილი. შეიძლება მართლაც დარღვეული იყოს ფარისებრი ჯირკვლის ფუნქციობა და მაშინ აუცილებელი იქნება მკურნალობა.

09 თებერვალი 2017
ღვინო ცხოვრების ნაწილია. მისი გონივრულად და ზომიერად მოხმარების პროპაგანდას ჯერ კიდევ პლატონი ეწეოდა და ადამიანებს მარტივ წესს სთავაზობდა: ”ბავშვებს 18 წლამდე ღვინო არ დაალევინოთ, 30 წლამდე ადამიანებს ნება მიეცით, ზომიერად დალიონ, 40 წლის ზემოთ უფლება აქვთ, დიდი ნადიმების დროს სასურველი რაოდენობით შესვან”.
28 დეკემბერი 2016
სტენფორდის უნივერსიტეტის გენეტიკოსები აცხადებენ, რომ უახლოეს პერიოდში ბავშვის ჩასახვისათვის კაცობრიობას სექსი აღარ დასჭირდება. მეტიც, პოტენციურ მშობლებს ბავშვების შერჩევა არა მხოლოდ სქესის, არამედ სხვა ნიშნების მიხედვითაც შეეძლებათ.
უჯრედისი ცილაზე მეტად ანაყრებს. პარკოსნები (მაგალითად ლობიო) შესანიშნავად უმკლავდება შიმშილის შეტევას. უჯრედისით მდიდარი ვეგეტერიანული კერძები გვეხმარება წონის დაკლებაში. მძიმე ცილოვანი საკვები, ხორცის კერძები ამ მხრივ უფრო ნაკლებად ეფექტურია.
ძილი საიმედოდ დაგვიცავს გრიპისა და გაციებისგან. კარგი ძილი იმუნურ სისტემას აძლიერებს და ორგანიზმი ინფექციას ეფექტურად უმკლავდება.
აღმოჩნდა, რომ საშუალო ასაკის ქალები, მამაკაცებთან შედარებით უკეთ უმკლავდებოდნენ მეხსიერების ტესტებს. თუმცა, მენოპაუზის შემდეგ, მშვენიერი სქესის წარმომადგენლები გულმავიწყობასა და მეხსიერების დაქვეითებას უჩივიან.