რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
სწორად შევარჩიოთ ბავშვის საკვები
სწორად შევარჩიოთ ბავშვის საკვები

- 5-6 თვიდან, როცა ბავშვი შერეულ კვებაზე გადაგვყავს, რომელ პროდუქტს უნდა მოვარიდოთ?
- დიეტოლოგები გვარწმუნებენ, რომ თანამედროვე ბავშვების რაციონი უჯრედისის დეფიციტს განიცდის. სწრაფი მომზადების ფაფები ამ საკვებ ბოჭკოს უმნიშვნელო რაოდენობით შეიცავს. თუ ჩვილს რეგულარულად აჭმევთ ასეთ ფაფებს, რაფინირებულ და დაკონსერვებულ ხილფაფებს, ადრეული ასაკიდანვე შეეჯახებით სერიოზულ პრობლემას - შეკრულობას (ყაბზობას). საზოგადოდ კი ჯანმრთელობისთვი საშიშია ყველა ის პროდუქტი, რომელიც შეიცავს:

  • ნატრიუმს, ნიტრატებსა და ნიტრიტებს;
  • საღებავებსა და სხვა საკვებ დანამატებს;
  • ჰიდროგენიზებულ ცხიმებს;
  • შაქარს.

გარდა ამისა, ორგანიზმისთვის ნაკლებად მარგებელია ნაწარმი, რომელიც მრავალსაფეხურიან დამუშავებას გადის, ზედმეტად რაფინირებულია. რაც უფრო ნაკლებად დამუშავებულია, ანუ რაც უფრო საღია საკვები, მით უფრო სასარგებლოა იგი ორგანიზმისთვის. მავნე პროდუქტების მიახლოებითი ნუსხა კი ასეთია:

  • შებოლილი ხორცი, სოსისი, ძეხვი - შეიცავს ნატრიუმს, ნაჯერ ცხიმებს, ნიტრატებსა და ნიტრიტებს, საკვებ საღებავებს;
  • კარტოფილის ჩიპსები და არომატიზებული ორცხობილა - შეიცავს ჰიდროგენიზებულ ცხიმებს, მავნე საკვებ დანამატებს და ბევრ მარილს;
  • გაზიანი სასმელები - შეიცავს ბევრ შაქარს, კოფეინს და საკვებ საღებავებს;
  • დამტკბარი მზა, სწრაფი მომზადების ფაფები - შეიცავს ჰიდროგენზირებულ ცხიმებს და საკვებ საღებავებს;
  • ხილის ტკბილი სასმელები - შეიცავს საკვებ საღებავებს და ძალიან ბევრ შაქარს;
  • კანფეტები და მსგავსი ტკბილეული - შეიცავს დიდი რაოდენობით შაქარს, არცთუ იშვიათად - საკვებ საღებავებს;
  • თევზისა და ხორცის კონსერვები - შეიცავს დიდი რაოდენობით მარილსა და კონსერვანტებს;
  • შემწვარი საკვები - შეიცავს კანცეროგენებსა და ტოქსინებს;
  • სწრაფი მომზადების სუპები (კუბიკები) - შეიცავს დიდი რაოდენობით კონსერვანტებს, მავნე საკვებ დანამატებს;
  • ე.წ მკვდარი ნაწარმი: თეთრი ფქვილი, თეთრი გარჩეული ბრინჯი, რაფინირებული ზეთები - დამუშავების დროს დაკარგული აქვთ ყველა სასარგებლო თვისება.

გახსოვდეთ: მავნე ნაწარმს ორგანიზმისთვის ზიანი თანდათანობით, კუჭ-ნაწლავის ტრაქტის, გულ-სისხლძარღვთა სისტემის ქრონიკული დაავადებების, შაქრიანი დიაბეტის ჩამოყალიბებით მოაქვს. მეტ ყურადღებას მოითხოვს ბავშვთა საკვები. სამწუხაროდ, მათი უმრავლესობა ამა თუ იმ მავნე ნივთიერებას შეიცავს, ამიტომ შეძენისას ყურადღებით წაიკითხეთ ეტიკეტი, რომელზეც ნაწარმის შემადგენლობაა მითითებული. ნუ დაზოგავთ თანხას ბავშვის ჯანმრთელობის ხარჯზე! შეიძინეთ ძვირად ღირებული, მაგრამ ხარისხიანი ნაწარმი. ავადმყოფობა გაცილებით მეტ დანახარჯს მოითხოვს. ნურც დროის ეკონომიას გააკეთებთ ბავშვის საზიანოდ - კერძები საკუთარი ხელით მოუმზადეთ.


- არ შეიძლება არ შევეხოთ ყველა ასაკის ბავშვისთვის, და არა მხოლოდ მათთვის, საყვარელ საღეჭ რეზინს. ნუთუ ასეთი სასარგებლოა იგი პირის ღრუს ჰიგიენისთვის?
- არც მთლად ისეა, როგორც მწარმოებლები გვეუბნებიან... საღეჭი რეზინის შემადგენლობაში შედის სინთეტიკა. რეზინის საფუძველია ლატექსი, რომელიც ასევე მავნეა ორგანიზმისთვის. იგივე ითქმის შაქრის შემცვლელებსა და არომატიზატორებზე. ერთ-ერთი მათგანია ასპარტამი (E951), რომელსაც შეიცავს თითქმის ყველა იაფფასიანი გაზიანი სასმელი და საღეჭი რეზინა. მას შეიძლება ბიოლოგიური იარაღიც კი ვუწოდოთ. გარდა იმისა, რომ ტკბილია, იგი წარმოადგენს ფენილალანინის წყაროს, რომელიც არღვევს ჰორმონულ ბალანსს. იგი წლების განმავლობაში გროვდება ორგანიზმში და თანდათანობით იწვევს დაავადებას. განსაკუთრებით საშიშია ბავშვებისთვის, ორსულებისთვის, ჭარბწონიანი ადამიანებისთვის, დიაბეტიანებისთვის, ნივთიერებათა ცვლადარღვეული ადამიანებისთვის. ბავშვებისთვის ყველაზე საყვარელი საღეჭი რეზინი სტიკერებით, ხელზე დასაწებებელი სურათებით პრაქტიკულად საწამლავია.


- ბავშვებს ძალიან უყვართ ტკბილი ჯოხიანი კანფეტები, რომლებიც ევროპიდან შემოაქვთ და ამის გამო ფართო რეკლამას უწევენ. სასარგებლოა თუ არა ისინი?
- მშობლების უმრავლესობას მიაჩნია, რომ ევროპული ხარისხის ტკბილეული სასარგებლოა. სინამდვილე სხვაგვარია... ცნობილი ხილის საწუწნი ჯოხიანი კანფეტები (ჩუპაჩუპსი) თუ ხილის საღეჭი პასტილები (ტუტი-ფრუტი, ტოფიტა და სხვა) ხილს საერთოდ არ შეიცავს. მათ შემადგენლობაში შედის შაქარი და გლუკოზა, ჟელატინი, სახამებელი, საკვები საღებავები, ცვილი, საგემოვნო დანამატები და საღებავი. ეტიკეტზე ხილის შემცველობა საერთოდ არ არის მითითებული. იგივე ითქმის გერმანული წარმოების საღეჭ კანფეტ "მამბაზე". მშობლებს ვურჩევთ, ბრმად ნუ ენდობიან რეკლამას, ყურადღებით წაიკითხონ პროდუქციის ეტიკეტი, მიაქციონ ყურადღება პროდუქტის ფერს. არასწორად შენახულმა სასარგებლო საკვებმაც კი შეიძლება სერიოზული ზიანი მიაყენოს ჯანმრთელობას.

 

 



კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მარადიული ახალგაზრდობის საიდუმლო არა მარტო გენებშია. იმ ქალების მესამედი, რომლებიც ასაკთან შედარებით 10 წლით ახალგაზრდულად გამოიყურებიან, უბრალოდ ცხოვრების სწორ წესს მისდევს. კვლევამ აჩვენა, რომ იმ ქალების 2/3, რომლებიც ხანდაზმულ ასაკში კარგად გამოიყურებიან,
ძილი საიმედოდ დაგვიცავს გრიპისა და გაციებისგან. კარგი ძილი იმუნურ სისტემას აძლიერებს და ორგანიზმი ინფექციას ეფექტურად უმკლავდება.
*კოცნისას სახის 29 კუნთი აქტიურდება, რაც კანის დაბერების კონტროლირების საშუალებას იძლევა;

*კოცნისას პარტნიორებს შორის ხდება ნივთიერებათა ცვლა, რაც ორგანიზმის იმუნიტეტს ამაღლებს;
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
მეცნიერებმა დაასახელეს ის სასმელები, რომლებიც წყურვილს არ კლავს და თან ორგანიზმისთვის მავნებელია. ტკბილ გაზიან სასმელებს, ისევე, როგორც რძიან კოქტეილებს, პაკეტებში ჩამოსხმულ წვენებსა და ენერგეტიკულ სასმელებს ორგანიზმისთვის (დიდი რაოდენობით შაქრის, გემოს გამაძლიერებლებისა და სხვადასხვა არომატიზატორების შემცველობის გამო)
ექსპერტები ზეითუნის ზეთის აქტიური მოხმარებისკენ მოგვიწოდებენ. ის ამცირებს ალცჰაიმერის მარკერებს - ბეტა-ამილოიდურ ჩანართებსა და ნეიროფიბრილარული გორგლების მოცულობას. ეს დაავადება ასევე დაკავშირებულია ინსულინთან. თუ შაქრის დონე მომატებულია, შეიძლება ტვინი დაზიანდეს.
მოგეხსენებათ, ჭარხალი ხალხურ მედიცინაში არტერიული წნევის ნორმალიზებისთვის უძველესი დროიდან გამოიყენება. ბრიტანელმა მკვლევარებმა აჩვენეს, რომ ჭარხლის წვენი მეტად ეფექტურია არტერიული წნევის დასაქვეითებლად. ისინი ჭარხლის წვენის თვისებებს რამდენიმე წლის განმავლობაში საფუძვლიანად სწავლობდნენ.
ჰარვარდისა და ორეგონის უნივერსიტეტების მიერ ჩატარებულმა კვლევებმა აჩვენა, რომ ცირკადული რითმები აიძულებს ადამიანებს საღამოს ჭამონ ტკბილი, მარილიანი და სახამებელის შემცველი საკვები.
ჯანსაღი კვების საკითხებზე მომუშავე ექსპერტები გვირჩევენ, რაც შეიძლება ბევრი კიტრი მივირთვათ. ჯერ ერთი იმიტომ, რომ ეს პროდუქტი ორგანიზმს ჭარბად მიღების შემთხვევაშიც კი არ ვნებს (პირიქით, ძალიან სასარგებლოა) და მეორეც, ის კალორიებს არ გვმატებს.
ზეითუნის ზეთის სასარგებლო თვისებები ოდითგანაა ცნობილი. ის აუმჯობესებს მეხსიერებას და ხელს უშლის დემენციის განვითარებას.
22 ნოემბერი 2016
ცნობილია, რომ სტრესმა შეიძლება წონის მატება გამოიწვიოს. მიზეზი მხოლოდ ამ მდგომარეობისთვის დამახასიათებელ გაძლიერებულ მადაში არ არის. იცვლება თავად სხეულის მუშაობის მექანიზმი.
11 ნოემბერი 2016
საშინაო საქმეები სპორტდარბაზში ვარჯიშის შემცვლელია. სპეციალისტებმა დათვალეს რამდენი კალორიის დაწვაა შესაძლებელი ჩვეული საშინაო საქმიანობის დროს. ასე მაგალითად, საწოლის გასწორებისას ადამიანი წვავს 70 კალორიას, რაც ერთი ორცხობილას ეკვივალენტია.
ადამიანთა უმრავლესობას, გამოსასვლელ დღეებში სადილობამდე უყვარს ლოგინში კოტრიალი, რის შემდეგაც თავს დამძიმებულად და მოდუნებულად გრძნობს.
სტაფორდშირის უნივერსიტეტის მეცნიერების მიერ ჩატარებულ ექსპერიმენტში 3 წლამდე ასაკის 60 ბავშვი მონაწილეობდა.
1. შვრია - რეგულარული მიღებისას, ასუფთავებს ნაწლავებსა და ღვიძლს.