რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
იაპონური დიეტა სიცოცხლეს ახანგრძლივებს - მეცნიერების 15 წლიანი კვლევის შედეგი
იაპონური დიეტა სიცოცხლეს ახანგრძლივებს - მეცნიერების 15 წლიანი კვლევის შედეგი
მეცნიერებს მიაჩნიათ, რომ იაპონელების დღეგრძელობის საიდუმლო მარცვლოვნების, ხილის, ბოსტნეულის დაბალანსებულ მოხმარებასა და რაციონში ოპტიმალური რაოდენობით თევზისა და ხორცის არსებობაშია. 2005 წელს იაპონიის მთავრობამ სწორი და დაბალანსებული კვების რეჟიმი შეიმუშავა.

მკვლევარებმა შეისწავლეს მთავრობის რეკომენდაციის დაცვასა და სიკვდილიანობას შორის კავშირი. მათ
You must have Flash Player installed in order to see this player.
გააანალიზეს 45-დან 75 წლამდე ასაკის 36624 მამაკაცისა და 42920 ქალის კვებისა და ცხოვრების წესის შესახებ მონაცემები. მოხალისეებს მეცნიერები 15 წლის განმავლობაში აკვირდებოდნენ.

სპეციალისტებმა აღმოაჩინეს, რომ ადამიანებში, რომლებიც სქემის მიხედვით იკვებებოდნენ, სიკვდილიანობა 15%-ით დაბალი იყო. კერძოდ, მცირდებოდა ცერებროვასკულარული დაავადებების რისკი.

მკვლევარებმა დაასკვნეს: მარცვლეულის, ხილის, ბოსტნეულის, ხორცის, თევზის, კვერცხის, საკონდიტრო ნაწარმის, ალკოჰოლური სასმელების, სოიოს და რძის პროდუქტების დაბალანსებული და ზომიერი მოხმარება ნაადრევი სიკვდილის რისკს ამცირებს.

ლალი ჩხიკვაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
ბრაილის შრიფტით ჟურნალის დაბეჭდვა "უსინათლოთა კავშირის" მე-3 ფილიალის ხელმძღვანელის ლაშა ცაიშვილის, ჟურნალ "ოჯახის მკურნალის" რედაქციის ინიციატივით და "მედია კომუნიკატორის" ორგანიზებით განხორციელდა.
ალექსანდრია ოსტრემი ექიმი ჰაუსის მადლობელია, რომ დღეს ის ცოცხალია.
მაიოს კლინიკის სპეციალისტები მივიდნენ დასკვნამდე, რომ ბავშვთა ასთმური შეტევის მიზეზი ხშირად მშობელთა მავნე ჩვევა - თამბაქოს მოხმარებაა. ისინი მოუწოდებენ მოზრდილებს, მოარიდონ ბავშვები თამბაქოს კვამლს. მეცნიერებმა გააანალიზეს ამ თემასთან დაკავშირებით ჩატარებული 25 კვლევის შედეგები. აღნიშნულ კვლევებში მონაწილეობდა 430 000-ზე მეტი ბავშვი, რომელთა საშუალო ასაკი 6-7 წელიწადს შეადგენდა.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ექსპერიმენტი ჩატარდა მღრღნელებზე. მეცნიერები საცდელ ცხოველებს წონის დასაკლებად ფიზიკურ ვარჯიშს აიძულებდნენ. აღმოჩნდა, რომ მამრები, მდედრებთან შედარებით, ფიზიკური ვარჯიშის დახმარებით, უფრო ადვილად იკლებდნენ წონაში. აღსანიშნავია, რომ დატვირთვის დონე და კვება იდენტური იყო.
როგორც კვლევამ აჩვენა, უმჯობესია, თუ კუჭს მწვავე შიმშილის გრძნობამდე არ მივიყვანთ, მაგრამ თუ შიმშილმა მაინც შეგვაწუხა, რეკომენდებულია თავი შევიკავოთ პომიდვრისგან. მასში მჟავების მაღალი კონცენტრაციის გამო, შესაძლებელია კუჭის მჟავიანობამ მოიმატოს, ასევე С ვიტამინის არსებობამ შესაძლებელია გააძლიეროს კუჭის წვენის გამოყოფა.
ღვინო ცხოვრების ნაწილია. მისი გონივრულად და ზომიერად მოხმარების პროპაგანდას ჯერ კიდევ პლატონი ეწეოდა და ადამიანებს მარტივ წესს სთავაზობდა: ”ბავშვებს 18 წლამდე ღვინო არ დაალევინოთ, 30 წლამდე ადამიანებს ნება მიეცით, ზომიერად დალიონ, 40 წლის ზემოთ უფლება აქვთ, დიდი ნადიმების დროს სასურველი რაოდენობით შესვან”.
აშშ-ის ჯანდაცვის ნაციონალური ინსტიტუტების მეცნიერების კვლევის მიხედვით დადგინდა, რა ხდება ტვინში ცხოვრების არასწორი წესის შემთხვევაში. კერძოდ, სიმსუქნის დროს იცვლება ტვინის დოფამინის, მოტივაციაზე პასუხისმგებელი რეცეპტორები.
ვაშინგტონის უნივერსიტეტის მკვლევარებმა დაადგინეს, რატომ უძნელდებათ წონაში დაკლება ადამიანებს, რომლებიც დიდი ხანი არასწორად იკვებებოდნენ. აღმოჩნდა, რომ მავნე საკვების გამო, ნაწლავის მიკროფლორა ღარიბდება. ნაწლავის გარკვეული ბაქტერიები ზრდის დიეტის ეფექტურობას
გერმანიის ფედერალური ინსტიტუტის პროფესორი ბერნდ შეფერი აცხადებს, რომ ტოსტერში დაბრაწულ-დახრუკული პური (ე.წ "ტოსტი") ჯანმრთელობისთვის მავნებელია. რაც უფრო მეტხანს იწვება ის, მით მეტია მასში აკრილამიდის შემცველობა. ამ ნივთიერებას კი კანცეროგენების (სიმსივნის მაპროვოცირებელი ნაერთები) სიაში მოიაზრებენ.
13 სექტემბერი 2016
პირველ რიგში მენიუ უნდა გავამდიდროთ მცენარეული საკვებით და რძის პროდუქტებით: პარკოსნები, ბურღულეული, ხილი, ბოსტნეული, მაწონი, კეფირი, რძე.
23 ოქტომბერი 2016
ასაკთან ერთად ადამიანებს სულ უფრო მეტად ერღვევათ ძილის პროცესი. მოხუცებულთა უმრავლესობა, ჩვეულებრივ, უძილობას უჩივის.
ძლიერი ემოციის ან სიბრაზისას არ შეიძლება მძიმე ვარჯიში, რადგანაც ამ დროს შესაძლებელია გულის შეტევაც კი განვითარდეს.
ექიმ-სპეციალისტთა განცხადებით, 7 წლამდე ასაკის ბავშვებს სოკო არ უნდა ვაჭამოთ, უფრო დიდი ასაკის ბავშვებს კი - დიდი სიფრთხილით.
სხეულის ნორმალური მასის შენარჩუნებას არა მხოლოდ გარეგნული იერსახისთვის აქვს დიდი მნიშვნელობა. ის უპირველესად ორგანიზმის ჯანმრთელობის განმსაზღვრელი ფაქტორია.