რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
რატომ უნდა მივირთვათ კარაქი
რატომ უნდა მივირთვათ კარაქი
კარაქი შეიცავს A ვიტამინის ისეთ ფორმას, რომელიც ყველაზე ყელსაყრელი და ადვილად შესათვისებელია ორგანიზმისათვის. რეტინოლი, იგივე A ვიტამინი სხვა პროდუქტებთან შედარებით კარაქიდან გაცილებით სწრაფად შეიწოვება და ადვილად ხმარდება ორგანიზმის ქსოვილებს. რეტინოლს ორგანიზმი ყოველდღიურად უნდა იღებდეს. მასზეა დამოკიდებული შინაგანი სეკრეციის (ენდოკრინული) ჯირკვლების ფუნქცია, კონკრეტულად ფარისებრი და თირკმელზედა ჯირკვლების, ასევე თვალების, კანის, ლორწოვანი გარსების, თმისა და ფრჩხილების ჯანმრთელობა. A ვიტამინის დეფიციტი ვლინდება იმუნიტეტის დაქვეითებით, მეტაბოლიზმის დარღვევით, მხედველობის გაუარესებით და დაბერების პროცესის დაჩქარებით.

კარაქში ბევრია K ვიტამინიც. ეს ვიტამინი სისხლის წარმოქმნისთვისაა აუცილებელი. მისი დეფიციტის დროს სისხლის
You must have Flash Player installed in order to see this player.
შედედება ირღვევა. გარდა ამისა, K ვიტამინი მონაწილეობს ძვლოვანი ქსოვილის შენებაში, ამცირებს ოსტეპოროზისა და კარიესის განვითარების რისკს.

ამგვარად, კარაქის "რეპუტაცია" ტყუილად არის შელახული. ის მეტად სასარგებლო პროდუქტია ჯანმრთელობისთვის, განსაკუთრებით აუცილებელია ბავშვებისა და მოზარდებისთვის. რაც შეეხება გულის გვირგვინოვანი არტერიების (კორონარების) მდგომარეობაზე მის ვითომდა მავნე გავლენას, ეს დღეს არაერთი კვლევითაა გაბათილებული.

თინათინ გოცაძე
თარიღი : 12-12-2016
ალექსანდრე
მაინტერესებს, მათთვის, ვისაც ქოლესტერინის და ტრიგლიცერიდების რაოდენობა ნორმაზე მეტი აქვთ შეიძლება კარაქის მირთმევა? წინასწარ გმადლობთ!
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
რეგულარულ ვარჯიშს რომ უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ორგანიზმის ჯანმრთელობის, ნერვული სისტემის განმტკიცების, ახალგაზრდობის შენარჩუნებისა და სიცოცხლის გახანგრძლივებისთვის, ყველამ კარგად იცის. ვარჯიშის მოყვარულ ფიზიკურად აქტიურ პირებს ბევრ გამორჩეულ ნიშანთან ერთად კუნთოვანი სისტემა და კანიც უფრო ჯანსაღი აქვთ.
ყველაზე პოპულარულ გამოგონებულ ექიმ გრეგორი ჰაუსს თავად აქვს ჯანმრთელობის პრობლემები. ის წამალდამოკიდებულია.
ფრანგი დიეტოლოგის, პიერ დუკანის მიერ შემუშავებული ცილოვანი დიეტა, რომელიც "დუკანის დიეტის" სახელითაა ცნობილი, ისევე, როგორც მთელ მსოფლიოში, საქართველოშიც ძალზედ პოპულარულია. დუკანის დიეტის მეორე, ანუ "მონაცვლეობის" ფაზაში აუცილებელია დღეში 2 სუფრის კოვზი შვრიის ქატოს მიღება.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ფრანგი დიეტოლოგის, პიერ დუკანის მიერ შემუშავებული ცილოვანი დიეტა, რომელიც "დუკანის დიეტის" სახელითაა ცნობილი, ისევე, როგორც მთელ მსოფლიოში, საქართველოშიც ძალზედ პოპულარულია. დუკანის დიეტის მეორე, ანუ "მონაცვლეობის" ფაზაში აუცილებელია დღეში 2 სუფრის კოვზი შვრიის ქატოს მიღება.
ფრანგი დიეტოლოგის, პიერ დუკანის მიერ შემუშავებული ცილოვანი დიეტა, რომელიც "დუკანის დიეტის" სახელითაა ცნობილი, ისევე, როგორც მთელ მსოფლიოში, საქართველოშიც ძალზედ პოპულარულია. დუკანის დიეტის პირველ, ანუ "შეტევის" ფაზაში აუცილებელია დღეში 1.5 სუფრის კოვზი შვრიის ქატოს მიღება.
პერიოდულად შაქრის შეზღუდვა ჯანმრთელობის შენარჩუნების ახალი ფორმულაა. მეცნიერები დიდი ხანია გვაფრთხილებენ, რომ შაქარი ორგანიზმისთვის მავნეა. ამერიკელი სპეციალისტების ბოლო კვლევების თანახმად, 9 დღის განმავლობაში რაციონიდან შაქრის ამოღებამ საოცარი ეფექტი გამოიღო: ამ მოკლე პერიოდში მნიშვნელოვნად გაუმჯობესდა ჯანმრთელობის მდგომარეობა.
ზღვის კომბოსტო (ლამინარია) იდეალური პროდუქტი აღმოჩნდა გულით დაავადებულებისთვის. დანიელმა სპეციალისტებმა გამოიკვლიეს კვების პროდუქტები და გამოავლინეს გულ-სისხლძარღვთა სისტემით დაავადებულებისათვის ყველაზე სასარგებლო პროდუქტი.
ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად ხილისა და ბოსტნეულის მიღება აუცილებელია. ლონდონის სამეფო კოლეჯის მეცნიერების მიერ ჩატარებული კვლევის მონაცემების გაანალიზების შედეგად აღმოჩნდა, რომ ვაშლი, მსხალი, ციტრუსები, მწვანე ფოთლოვანი ბოსტნეული ამცირებს გულის შეტევის, ინსულტის, კიბოსა და უეცარი სიკვდილის რისკს.
ინფარქტგადატანილებისთვის განკუთვნილ სარეაბილიტაციო კომპლექსში კვების რეჟიმი პირველ პუნქტად მოიაზრება. აღსანიშნავია, რომ შიმშილობა ან მკაცრი დიეტები, რომლითაც ხშირად ლამობენ წონის ერთბაშად დაკლებას, ინფარქტგადატანილებისთვის მიზანშეუწონელია.
17 მარტი 2017
ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად ხილისა და ბოსტნეულის მიღება აუცილებელია. ლონდონის სამეფო კოლეჯის მეცნიერების მიერ ჩატარებული კვლევის მონაცემების გაანალიზების შედეგად აღმოჩნდა, რომ ვაშლი, მსხალი, ციტრუსები, მწვანე ფოთლოვანი ბოსტნეული ამცირებს გულის შეტევის, ინსულტის, კიბოსა და უეცარი სიკვდილის რისკს.
14 მარტი 2017
ბრიტანელმა მეცნიერებმა დაასახელეს დიდი რაოდენობით ცხიმის შემცველი ექვსი პროდუქტი, რომელიც ყველამ უნდა მიირთვას, მათაც კი, ვისაც სიმსუქნე აწუხებს. დიეტოლოგები ირწმუნებიან, რომ ამ პროდუქტებში შემავალი ცხიმები მეტად სასარგებლოა ორგანიზმისთვის და რაციონალურად გამოყენების შემთხვევაში სხეულის მასის მატებაზე გავლენას არ ახდენს.
ბევრი უჩივის ხველას, ყელის სიმშრალეს, თვალებიდან ცრემლდენას, რაც ბალიშის ბინადარი ტკიპის ცხოველმყოფელობის პროდუქტებზე ალერგიის სიმპტომების გამომწვევი შეიძლება გახდეს. როგორც ცნობილია, კანის მილიონობით მკვდარი უჯრედი, ყოველდღიურად ხვდება თეთრეულზე. ამ უჯრედებით იკვებება მტვრის ტკიპა.
ახალი კვლევით სოკოს საოცარი თვისებები დადასტურდა. მეცნიერების აზრით, სოკოები აძლიერებენ ნეირონების ზრდას, რითაც დემენციისა და ალცჰაიმერის დაავადების განვითარებას აფერხებენ. ზოგიერთი საკვებად ვარგისი და სამკურნალო სოკო შეიცავს ბიოაქტიურ ნივთიერებებს, რომელიც ტვინს ანთებითი პროცესებისგან იცავს.
გაცხიმოვნება იმდენად აზიანებს ტვინს, რომ მეხსიერების გასაუმჯობესებელი ვარჯიშებიც კი უეფექტო ხდება. ჩვეულებრივ, აღნიშნული ტიპის ვარჯიშები მეტად ეფექტურია 65 წელს გადაცილებულ პირებთან, რომელთათვისაც ნეირონთა აქტივობის შენარჩუნება მეტად აუცილებელია.