რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
ისპანახს ორგანიზმიდან ნიკოტინი გამოაქვს
ისპანახს ორგანიზმიდან ნიკოტინი გამოაქვს
ქრონიკული მწეველები მავნე ჩვევის მიტოვების შემთხვევაში ხშირად ხანგრძლივი დროის განმავლობაში ვერ შეიგრძნობენ ორგანიზმის ზოგადი მდგომარეობის გაუმჯობესებას. ამის მიზეზი ის გახლავთ, რომ მოწევის გამო წლების განმავლობაში ორგანიზმში დაგროვილი მავნე ნივთიერებები (ტოქსინები) უმალ არ გამოძევდება. ამას ხშირად 6-8 თვე სჭირდება. თუ თქვენ მოწევაზე უარი თქვით და საბოლოოდ გინდათ სძლიოთ მავნე ჩვევას, მიირთვით რაც შეიძლება ბევრი ისპანახი. მას ორგანიზმიდან ნიკოტინი გამოაქვს.

ისპანახში უხვადაა B9 ვიტამინი (ფოლის მჟავა), რომელიც აუცილებელია ნერვული სისტემის ნორმალური ფუნქციობისთვის და კუნთოვანი ტონუსის შენარჩუნებისთვის. ის განსაკუთრებით საინტერესო ვიტამინია სწორედ მწეველთათვის, რადგანაც თამბაქოს
You must have Flash Player installed in order to see this player.
ხანგრძლივად მოხმარება, ჩვეულებრივ, ორგანიზმში ამ ვიტამინის დეფიციტით ხასიათდება.

ისპანახს აქვს კიდევ ერთი საინტერესო თვისება. მისი მოყვარულები (ვინც რეგულარულად მიირთმევს ამ მცენარისგან დამზადებულ კერძებს) ხშირად აღნიშნავენ, რომ დროთა განმავლობაში სხვაგვარად შეიგრნობენ თამბაქოს კვამლის გემოს. მოწევის პროცესი მათთვის უსიამოვნო ხდება და ადვილადაც ანებებენ თავს მოწევას. ასე რომ, თუ თამბაქოს მოწევის მავნე ჩვევას ვერ ერევით, საკვებ რაციონში აუცილებლად ჩართეთ ისპანახი!

თინათინ გოცაძე
თარიღი : 03-01-2017
პოტენციური მომხმარებელი
ისპანახი უფრო მარგებელი იქნება თუ მიირთმევთ მის უმ სალათას, რადგან მოხარშვისას თვისებებს კარგავს, ძალიან გემრიელიაააა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მეცნიერების აზრით, ყოველდღიურად ჩაის მიღებისას დემენციის რისკი 50%-ით მცირდება. „დემენციის გენის“ არსებობისას კი ტვინში ტოქსიური ნადებების წარმოქმნის ალბათობა 86%-ით მცირდება. აღსანიშნავია, რომ შავი და მწვანე ჩაი ტვინისთვის ერთნაირად სასარგებლოა.
რედაქციაში ბევრი წერილი შემოდის, როდესაც მკითხველს აინტერესებს როგორ მოიშორონ კოჟრები. გეტყვით, რომ აფთიაქებში იყიდება კოჟრის (ე.წ. "მაზოლის") საწინააღმდეგო "პლასტირები". მის გამოყენებამდე უნდა გაიკეთოთ თბილი წყლის აბაზანა, შემდეგ კარგად გაიმშრალოთ ის ადგილი, სადაც კოჟრი გაქვთ
იაპონია მოსახლეობის დღეგრძელობის კუთხით მსოფლიო ლიდერის პოზიციებს კარგავს. მას მალე სამხრეთ კორეა გადაასწრებს. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ გადახედა თავის პროგნოზებს და მნიშვნელოვანი ანალიზი გაუკეთა 35 განვითარებულ ქვეყანაში სიცოცხლის ხანგრძლივობის მაჩვენებლებს.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ყავა დილის ყველაზე პოპულარული სასმელია. ზოგიერთისთვის ყავის გარეშე დღის დაწყება წარმოუდგენელია. ბევრს ფინჯანი ყავა ცივ შხაპზე ნაკლებად როდი აფხიზლებს. თუმცა, ავსტრალიელი დიეტოლოგების აზრით, დილის ყავის შესაძლებლობები მნიშვნელოვნად გადაჭარბებულია.
ჩინელი მკვლევარების განმარტებით, წითელი წიწაკის რეგულარულად გამოყენება (არა ჭარბი რაოდენობით, არამედ სანელებლის სახით) მნიშვნელოვნად ახანგრძლივებს სიცოცხლეს. ამ განცხადების საფუძველს მათ მრავალწლიანი ფართომასშტაბური კვლევის შედეგები აძლევს.
ხშირად ქოქოსის ცხიმს სასარგებლო, კოსმეტოლოგიასა და კულინარიისთვის შესაფერის პროდუქტად წარმოაჩენენ. თუმცა, ამერიკის კარდიოლოგიის ასოციაციის უკანასკნელი კვლევა ქოქოსის ცხიმის სასარგებლო თვისებებს ეჭვქვეშ აყენებს.
ადამიანსა და სხვა ძუძუმწოვრებს ორი ტიპის ცხიმოვანი უჯრედები აქვთ - თეთრი და მურა. სწორედ თეთრ ცხიმოვან უჯრედებთანაა დაკავშირებული სიმსუქნე და ჭარბი წონა, მაშინ, როდესაც მურა უჯრედები აქტიურად ეხმარება ორგანიზმს ენერგიის დეფიციტის შევსებასა და კალორიების დაწვაში.
ვაშინგტონის უნივერსიტეტის მეცნიერების აღმოჩენით, თაფლში არსებულ ბუნებრივ შაქარს (ტრეგალოზა) შეუძლია თავიდან აგვაცილოს გულის შეტევები. აღნიშნული შაქარი ააქტიურებს TFEB ცილას.
ევროპელი კარდიოლოგები მიიჩნევენ, რომ გულის დაავადებათა პროფილაქტიკისთვის შოკოლადზე უკეთესი საშუალება არ არსებობს. თურმე კაკაოში შემავალი პოლიფენოლები თრომბის წარმოქმნას აბრკოლებს, კაკაოს ზეთი კი მდიდარია მჟავებით,
22 ივლისი 2016
ექიმების რჩევით, კონდენციონერების გამოყენება მინიმუმამდე უნდა შევზღუდოთ. საქმე ეხება საშიშ ბაქტერიას - ლეგიონელას.
08 ივნისი 2017
კემბრიჯის უნივერსიტეტისა და კომპანია Mars-ის თანამშრომლები დარწმუნდნენ იმაში, რომ შინაური ცხოველები ბავშვის სოციალური უნარების ჩამოყალიბებასა და ემოციურ მდგომარეობაზე დადებითად მოქმედებს. მეცნიერებმა დაადგინეს რომ ძაღლი, სხვა ცხოველებთან შედარებით, ოჯახში უფრო ნაკლებ კონფლიქტს იწვევს.
ყველა ექიმი ერთხმად აღნიშნავს, რომ ხანში შესულ ადამიანებს, ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად, სჭირდებათ ვარჯიში. თუმცა, ვიდრე დღის წესრიგში შევიტანთ ფიზიკური აქტივობის ახალ სახეობას, სჯობს ექიმსაც დავეკითხოთ, განსაკუთრებით ისინი, ვისაც ქრონიკული დაავადებები აწუხებს. ექსპერტები სპორტის ამ სახეობებს ურჩევენ ხანდაზმულ ადამიანებს:
E ვიტამინი - ძლიერი ანტიოქსიდანტია. მას შეიცავს მზესუმზირის, სოიოს ზეთი, ნაღების კარაქი, მზესუმზირა, ნუში, პარკოსანი კულტურები, ნიგოზი, ბროკოლი, მწვანილი, ქაცვი, ასკილი.
ბევრისთვის ნაცნობია, როდესაც, ძალიან დაღლილი წვები საწოლში და დაძინება პრობლემა ხდება. ექსპერტების მოსაზრებით, ეს ფენომენი აღგზნებითაა გამოწვეული და სავსებით ექვემდებარება ახსნას. საქმე მანკიერ წრეშია. რაც მეტ ღამეს ვატარებთ უძილობაში, მით მეტია იმის ალბათობა,