რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
სწრაფი კვება (ფასტფუდი) ფსიქიკურ პრობლემებს იწვევს
სწრაფი კვება (ფასტფუდი) ფსიქიკურ პრობლემებს იწვევს
ვირთაგვებზე ჩატარებული უახლესი კვლევებით მეცნიერებმა დაასკვნეს, რომ სწაფი კვება (ფასტფუდი), ისევე როგორც, საზოგადოდ ცხიმიანი საკვები, ტანადობის გარდა ფსიქიკასაც ვნებს. მეცნიერები ცხოველთა ერთ ჯგუფს ჯანსაღი, მეორეს კი - ცხიმიანი საკვებით კვებავდნენ. მკვლევარებმა შეამჩნიეს, რომ ნორმალური რაციონის მქონე ცხოველები ნაკლებაგრესიულად იქცეოდნენ, მაშინ,
You must have Flash Player installed in order to see this player.
როცა არაჯანსაღი საკვები რაციონის მქონე ვირთაგვები გადაჭარბებულ და არანორმალურ აქტივობას ავლენდნენ. მეცნიერებმა ისიც შენიშნეს, რომ ცხიმიანი საკვების რეგულარულად მიღების ფონზე ცხოველებს გაუუარესდათ მეხსიერება და გაეზარდათ განგაშის დონე. ამ საინტერესო კვლევის შედეგები გამოქვეყნებულია ჟურნალში Biological Psychiatry.

ამერიკელი მეცნიერები აცხადებენ, რომ მავნე საკვების მიღების გამო ვირთაგვების ტვინში ირღვევა დოფამინის - ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ნეირორეგულატორის ცვლა. დოფამინს სხვა ფუნქციებთან ერთად მოტივაციური სისტემის მართვის ფუნქციაც აკისრია. სწორედ მოტივაციის შესუსტების გამო უქვეითდებოდათ საცდელ ცხოველებს მეხსიერება და ძნელდებოდა მათი დასწავლა. ისიც საყურადღებოა, რომ ჯანსაღ საკვებზე გადასვლა ამ ცხოველებში დასახელებული პარამეტრების ნორმალიზებას განაპირობებდა.

თინათინ გოცაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მეცნიერების აზრით, ყოველდღიურად ჩაის მიღებისას დემენციის რისკი 50%-ით მცირდება. „დემენციის გენის“ არსებობისას კი ტვინში ტოქსიური ნადებების წარმოქმნის ალბათობა 86%-ით მცირდება. აღსანიშნავია, რომ შავი და მწვანე ჩაი ტვინისთვის ერთნაირად სასარგებლოა.
რედაქციაში ბევრი წერილი შემოდის, როდესაც მკითხველს აინტერესებს როგორ მოიშორონ კოჟრები. გეტყვით, რომ აფთიაქებში იყიდება კოჟრის (ე.წ. "მაზოლის") საწინააღმდეგო "პლასტირები". მის გამოყენებამდე უნდა გაიკეთოთ თბილი წყლის აბაზანა, შემდეგ კარგად გაიმშრალოთ ის ადგილი, სადაც კოჟრი გაქვთ
იაპონია მოსახლეობის დღეგრძელობის კუთხით მსოფლიო ლიდერის პოზიციებს კარგავს. მას მალე სამხრეთ კორეა გადაასწრებს. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ გადახედა თავის პროგნოზებს და მნიშვნელოვანი ანალიზი გაუკეთა 35 განვითარებულ ქვეყანაში სიცოცხლის ხანგრძლივობის მაჩვენებლებს.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ყავა დილის ყველაზე პოპულარული სასმელია. ზოგიერთისთვის ყავის გარეშე დღის დაწყება წარმოუდგენელია. ბევრს ფინჯანი ყავა ცივ შხაპზე ნაკლებად როდი აფხიზლებს. თუმცა, ავსტრალიელი დიეტოლოგების აზრით, დილის ყავის შესაძლებლობები მნიშვნელოვნად გადაჭარბებულია.
ჩინელი მკვლევარების განმარტებით, წითელი წიწაკის რეგულარულად გამოყენება (არა ჭარბი რაოდენობით, არამედ სანელებლის სახით) მნიშვნელოვნად ახანგრძლივებს სიცოცხლეს. ამ განცხადების საფუძველს მათ მრავალწლიანი ფართომასშტაბური კვლევის შედეგები აძლევს.
ხშირად ქოქოსის ცხიმს სასარგებლო, კოსმეტოლოგიასა და კულინარიისთვის შესაფერის პროდუქტად წარმოაჩენენ. თუმცა, ამერიკის კარდიოლოგიის ასოციაციის უკანასკნელი კვლევა ქოქოსის ცხიმის სასარგებლო თვისებებს ეჭვქვეშ აყენებს.
ადამიანსა და სხვა ძუძუმწოვრებს ორი ტიპის ცხიმოვანი უჯრედები აქვთ - თეთრი და მურა. სწორედ თეთრ ცხიმოვან უჯრედებთანაა დაკავშირებული სიმსუქნე და ჭარბი წონა, მაშინ, როდესაც მურა უჯრედები აქტიურად ეხმარება ორგანიზმს ენერგიის დეფიციტის შევსებასა და კალორიების დაწვაში.
ვაშინგტონის უნივერსიტეტის მეცნიერების აღმოჩენით, თაფლში არსებულ ბუნებრივ შაქარს (ტრეგალოზა) შეუძლია თავიდან აგვაცილოს გულის შეტევები. აღნიშნული შაქარი ააქტიურებს TFEB ცილას.
ევროპელი კარდიოლოგები მიიჩნევენ, რომ გულის დაავადებათა პროფილაქტიკისთვის შოკოლადზე უკეთესი საშუალება არ არსებობს. თურმე კაკაოში შემავალი პოლიფენოლები თრომბის წარმოქმნას აბრკოლებს, კაკაოს ზეთი კი მდიდარია მჟავებით,
22 ივლისი 2016
ექიმების რჩევით, კონდენციონერების გამოყენება მინიმუმამდე უნდა შევზღუდოთ. საქმე ეხება საშიშ ბაქტერიას - ლეგიონელას.
08 ივნისი 2017
კემბრიჯის უნივერსიტეტისა და კომპანია Mars-ის თანამშრომლები დარწმუნდნენ იმაში, რომ შინაური ცხოველები ბავშვის სოციალური უნარების ჩამოყალიბებასა და ემოციურ მდგომარეობაზე დადებითად მოქმედებს. მეცნიერებმა დაადგინეს რომ ძაღლი, სხვა ცხოველებთან შედარებით, ოჯახში უფრო ნაკლებ კონფლიქტს იწვევს.
ყველა ექიმი ერთხმად აღნიშნავს, რომ ხანში შესულ ადამიანებს, ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად, სჭირდებათ ვარჯიში. თუმცა, ვიდრე დღის წესრიგში შევიტანთ ფიზიკური აქტივობის ახალ სახეობას, სჯობს ექიმსაც დავეკითხოთ, განსაკუთრებით ისინი, ვისაც ქრონიკული დაავადებები აწუხებს. ექსპერტები სპორტის ამ სახეობებს ურჩევენ ხანდაზმულ ადამიანებს:
E ვიტამინი - ძლიერი ანტიოქსიდანტია. მას შეიცავს მზესუმზირის, სოიოს ზეთი, ნაღების კარაქი, მზესუმზირა, ნუში, პარკოსანი კულტურები, ნიგოზი, ბროკოლი, მწვანილი, ქაცვი, ასკილი.
ბევრისთვის ნაცნობია, როდესაც, ძალიან დაღლილი წვები საწოლში და დაძინება პრობლემა ხდება. ექსპერტების მოსაზრებით, ეს ფენომენი აღგზნებითაა გამოწვეული და სავსებით ექვემდებარება ახსნას. საქმე მანკიერ წრეშია. რაც მეტ ღამეს ვატარებთ უძილობაში, მით მეტია იმის ალბათობა,