რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
რას ურჩევენ მეცნიერები მეუღლეებს ძილის წინ
რას ურჩევენ მეცნიერები მეუღლეებს ძილის წინ
მეცნიერები მეუღლეებს ურჩევენ, ძილის წინ ერთმანეთს კარგი ამბები შეატყობინონ. სასიამოვნო სიახლეების შესახებ საუბარი არა მარტო ქორწინებას, არამედ ჯანმრთელობასაც ამყარებს, რაც დაამტკიცა 162 წყვილზე ჩატარებულმა კვლევამ. მონაწილეებს ერთად თანაცხოვრების მინიმუმ 6-თვიანი სტაჟი ჰქონდათ და ურთიერთობის საშუალო ხანგრძლივობა 12 წელს შეადგენდა.

მკვლევარებმა აღმოაჩინეს,
You must have Flash Player installed in order to see this player.
რომ პარტნიორები, რომლებიც ერთმანეთს კარგ ამბებს უზიარებდნენ, უფრო მეტს ისვენებდნენ, ნაკლებად იტანჯებოდნენ სტრესისგან და უფრო ახლო და მეგობრული ურთიერთობა ჰქონდათ. მეცნიერებს მიაჩნიათ, რომ ამის შედეგად ქვეითდება შფოთვასთან, უძილობასა და უმოქმედობასთან დაკავშირებული ასაკობრივი დაავადებების განვითარების რისკი.

სპეციალისტები ხაზგასმით აღნიშნავენ, რომ მნიშვნელოვანია პარტნიორს მოვუთხროთ განვლილი დღის მცირე პლუსებიც კი, მაგალითად სამსახურებრივი მიღწევების ან სასიამოვნო საუბრის შესახებ. კარგი ამბების მოყოლა მხარდაჭერისა და თანადგომის განსაკუთრებული სახეა, რითაც ადამიანი დადებით გამოცდილებას იღებს.


ლალი ჩხიკვაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მეცნიერების აზრით, ყოველდღიურად ჩაის მიღებისას დემენციის რისკი 50%-ით მცირდება. „დემენციის გენის“ არსებობისას კი ტვინში ტოქსიური ნადებების წარმოქმნის ალბათობა 86%-ით მცირდება. აღსანიშნავია, რომ შავი და მწვანე ჩაი ტვინისთვის ერთნაირად სასარგებლოა.
რედაქციაში ბევრი წერილი შემოდის, როდესაც მკითხველს აინტერესებს როგორ მოიშორონ კოჟრები. გეტყვით, რომ აფთიაქებში იყიდება კოჟრის (ე.წ. "მაზოლის") საწინააღმდეგო "პლასტირები". მის გამოყენებამდე უნდა გაიკეთოთ თბილი წყლის აბაზანა, შემდეგ კარგად გაიმშრალოთ ის ადგილი, სადაც კოჟრი გაქვთ
იაპონია მოსახლეობის დღეგრძელობის კუთხით მსოფლიო ლიდერის პოზიციებს კარგავს. მას მალე სამხრეთ კორეა გადაასწრებს. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ გადახედა თავის პროგნოზებს და მნიშვნელოვანი ანალიზი გაუკეთა 35 განვითარებულ ქვეყანაში სიცოცხლის ხანგრძლივობის მაჩვენებლებს.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
მუდმივად უარყოფითი ემოცია, ნერვული გადაძაბვა და სტრესი ორგანიზმში სერიოზულ პათოლოგიურ ძვრებს იწვევს, დასაბამს აძლევს სხვადასხვა ქრონიკულ დაავადებას.
ფსიქოლოგები დიდი ხანია საუბრობენ ადამიანის მარტოობის საკითხებზე. ბევრი დარწმუნებულია, რომ მარტოობა ფსიქიკური და ფიზიკური ჯანმრთელობისთვის სახიფათოა. მარტო დარჩენილი ადამიანი ჩაკეტილ წრეში ექცევა.
როგორც კვლევამ აჩვენა, ქარიზმატული ლიდერები უფრო ცუდად ერკვევიან ხელმძღვანელობის დეტალებში, რესურსების მართვასა და დისციპლინაში. ადამიანები საშუალო დონის ქარიზმის ლიდერებს უფრო ეფექტურ ხელმძღვანელებად მიიჩნევენ.
მეცნიერებმა აღმოაჩინეს, რომ ადამიანისგან წამოსული ხმა და სუნი არანაკლებ მნიშვნელოვანია. ხმითა და არომატით უამრავი თვისება შეიძლება განისაზღვროს, მაგალითად, ადამიანის ემოციურობის ხარისხი და მისი სხეულის ზომა.
კალიფორნიის უნივერსიტეტის ფსიქოლოგებმა გამოარკვიეს, როგორი მასწავლებლები უნდა შევურჩიოთ ბავშვს. მასწავლებელი, რომელსაც საკუთარი საგანი უყვარს, საუბრობს და ხუმრობს მოსწავლეებთან, საბოლოო ჯამში მოსწრების კარგ სტატისტიკას ღებულობს.
ბევრი სპეციალისტი, ნერვების დასამშვიდებლად, კონცენტრაციის უნარისა და ცნობიერების ასამაღლებლად, მედიტაციას გვირჩევს. მაგრამ აღმოჩნდა, რომ არსეობობს ფენომენი - „მედიტაციის დაავადება“. ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ზოგიერთი მედიტაციის შემდეგ
22 ივლისი 2016
ექიმების რჩევით, კონდენციონერების გამოყენება მინიმუმამდე უნდა შევზღუდოთ. საქმე ეხება საშიშ ბაქტერიას - ლეგიონელას.
08 ივნისი 2017
კემბრიჯის უნივერსიტეტისა და კომპანია Mars-ის თანამშრომლები დარწმუნდნენ იმაში, რომ შინაური ცხოველები ბავშვის სოციალური უნარების ჩამოყალიბებასა და ემოციურ მდგომარეობაზე დადებითად მოქმედებს. მეცნიერებმა დაადგინეს რომ ძაღლი, სხვა ცხოველებთან შედარებით, ოჯახში უფრო ნაკლებ კონფლიქტს იწვევს.
ყველა ექიმი ერთხმად აღნიშნავს, რომ ხანში შესულ ადამიანებს, ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად, სჭირდებათ ვარჯიში. თუმცა, ვიდრე დღის წესრიგში შევიტანთ ფიზიკური აქტივობის ახალ სახეობას, სჯობს ექიმსაც დავეკითხოთ, განსაკუთრებით ისინი, ვისაც ქრონიკული დაავადებები აწუხებს. ექსპერტები სპორტის ამ სახეობებს ურჩევენ ხანდაზმულ ადამიანებს:
E ვიტამინი - ძლიერი ანტიოქსიდანტია. მას შეიცავს მზესუმზირის, სოიოს ზეთი, ნაღების კარაქი, მზესუმზირა, ნუში, პარკოსანი კულტურები, ნიგოზი, ბროკოლი, მწვანილი, ქაცვი, ასკილი.
ბევრისთვის ნაცნობია, როდესაც, ძალიან დაღლილი წვები საწოლში და დაძინება პრობლემა ხდება. ექსპერტების მოსაზრებით, ეს ფენომენი აღგზნებითაა გამოწვეული და სავსებით ექვემდებარება ახსნას. საქმე მანკიერ წრეშია. რაც მეტ ღამეს ვატარებთ უძილობაში, მით მეტია იმის ალბათობა,