მოსწავლეთა მოსწრება პირდაპირ კავშირშია მასწავლებლის ფსიქოლოგიასთან
მაჩვენებლებზე დადებითად აისახება ასევე გამოცდილების გაცვლა და მოსწავლეების წინაშე საკუთარი შეცდომების აღიარებაც კი.
მასწავლებლის მხრიდან მინიმალური ემოციური დამოკიდებულება, ყოველთვის უარყოფითად აისახება ბავშვების სწავლაზე. ამის დასამტკიცებლად მოყვანილია 300 სტუდენტის მონაცემები. მათი პედაგოგები აქტიურად მიდიოდნენ სტუდენტებთან კონტაქტზე, უზიარებდნენ საკუთარი ცხოვრების დეტალებს, ხუმრობდნენ, არ ეშინოდათ მოეყოლათ საკუთარ ჩავარდნებზე, სტუდენტს პიროვნებად აღიქვამდნენ და გაცდენის შემთხვევაში, ინტერესდებოდნენ მათი ჯანმრთელობის მდგომარეობით. ასეთი დამოკიდებულებით გაუმჯობესდა საგნის შესწავლას ხარისხი და დისციპლინის თავისებურებების გაგება.
ის ადამიანები, რომლებიც საგნის სწავლებას მხოლოდ როგორც სამუშაოს ეკიდებოდნენ, სტუდენტებს დიდად არ მოსწონდათ, რაც აისახებოდა მოსწრებასა და მასწავლების მიმართ დამოკიდებულებაზე (ასეთებს თვლიდნენ ჩაკეტილ, უყურადღებო, ცივ, უემოციო ადამიანებად, რომლებიც სხვებს არ სცემენ პატივს).
ლალი ჩხიკვაძე