რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
რატომ უჩივიან ასაკოვნები უძილობას
რატომ უჩივიან ასაკოვნები უძილობას
ასაკთან ერთად ადამიანებს სულ უფრო მეტად ერღვევათ ძილის პროცესი. მოხუცებულთა უმრავლესობა, ჩვეულებრივ, უძილობას უჩივის. მეცნიერებს ამის მიზეზი დიდი ხანია აინტერესებთ. როგორც გაირკვა, ასაკოვნებში უძილობის მიზეზი შესაძლოა თავის ტვინის ვენტროლატერალურ პრეოპტიკურ ზონაში ნეირონების დაღუპვა იყოს - იუწყება Upstart Magazine.

მრავალწლიანი ექსპერიმენტებით მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ ვირთაგვებს, რომლებსაც აღნიშნულ ნეირონთა მნიშვნელოვანი ნაკლებობა აქვთ, უძილობის მძიმე ფორმა აღენიშნებათ. გაირკვა, რომ დასახელებული ნეირონები პასუხისმგებელნი არიან ძილისა და ღვიძილის პროცესებზე.
ცხოველებზე ექსპერიმენტული კვლევის გარდა მეცნიერებმა ადამიანებზე დაკვირვებაც აწარმოეს. ექსპერიმენტში მონაწილე 1000 მოხალისე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
მოძრაობათა ჩამწერ (შემსწავლელ) პატარა ზომის მოწყობილობას ატარებდა. ცდის მონაწილეებს ინსტრუმენტის ჩამოცმა უხდებოდათ ყოველ 2 წელიწადში 7-10 დღის განმავლობაში. მკვლევარებმა სწორედ ამ მოწყობილობათა დახმარებით შენიშნეს თავის ტვინის ვენტროლატერალურ პრეოპტიკურ უბანში ნეირონების შემცირება ასაკოვან ადამიანებთან. ასევე იმ პირებთან, რომლებსაც ალცჰაიმერის დაავადება აღენიშნებოდათ. დღე-ღამის განმავლობაში ცდის პირებს ეძინათ საშუალოდ ერთი საათით ნაკლებხანს, ვიდრე 20 წლის ახალგაზრდებს.

მეცნიერებს მიაჩნიათ, რომ მათი დასკვნის შედეგებზე დაყრდნობით შესაძლოა მომავალში უძილობის სამკურნალო ახალი პრეპარატები შეიქმნას. ახალი საშუალებებით შესაძლებელი იქნება ძილის დარღვევაში მონაწილე სპეციფიკურ ნეირონებზე ზემოქმედება. რაც მთავარია, ახალ პრეპარატებს გაცილებით ნაკლები გვერდითი მოვლენა ექნებათ, ვიდრე თანამედროვე საძილე საშუალებებს.

თინათინ გოცაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
რეგულარულ ვარჯიშს რომ უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ორგანიზმის ჯანმრთელობის, ნერვული სისტემის განმტკიცების, ახალგაზრდობის შენარჩუნებისა და სიცოცხლის გახანგრძლივებისთვის, ყველამ კარგად იცის. ვარჯიშის მოყვარულ ფიზიკურად აქტიურ პირებს ბევრ გამორჩეულ ნიშანთან ერთად კუნთოვანი სისტემა და კანიც უფრო ჯანსაღი აქვთ.
25 მარტს "გურამიშვილის მარანში" ფარმაცევტული კომპანია Alpen Pharma - სა და "ოჯახის მკურნალის" პარტნიორობით სამეცნიერო კონფერენცია გაიმართა.
ფრანგი დიეტოლოგის, პიერ დუკანის მიერ შემუშავებული ცილოვანი დიეტა, რომელიც "დუკანის დიეტის" სახელითაა ცნობილი, ისევე, როგორც მთელ მსოფლიოში, საქართველოშიც ძალზედ პოპულარულია. დუკანის დიეტის მეორე, ანუ "მონაცვლეობის" ფაზაში აუცილებელია დღეში 2 სუფრის კოვზი შვრიის ქატოს მიღება.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
კვლევებით დამტკიცებულია, რომ სმარტფონები უარყოფითად მოქმედებს ჯანმრთელობაზე, სოციალურ ურთიერთობებსა და განათლებაზე. თუმცა, ბუდაპეშტის უნივერსიტეტის სპეციალისტებმა გამოარკვიეს, რომ მობილური ტელეფონის გარეშე ბევრ ახალგაზრდას პოსტტრავმული სტრესული მოშლილობის მსგავსი სიმპტომები აღენიშნება.
ვიტამინები ადამიანის მდგომარეობაზე ძლიერ ზემოქმედებას ახდენს. მანჩესტერის უნივერსიტეტის ექსპერტებმა გამოარკვიეს, რომ შიზოფრენიით დაავადებულთა რაციონში В6, В8 და В12 ვიტამინების დამატება წამლების ეფექტურობას ზრდის და დაავადების რეციდივის რისკს აქვეითებს.
ნერვულმა დაძაბულობამ შეიძლება ფიზიკური ჯანმრთელობა შეარყიოს. ამაზე ექიმები და უბრალო ადამიანებიც კი თანხმდებიან. ბოლო კვლევების თანახმად, ნერვიულობას შეიძლება დაავადებათა 40% მიეწეროს. მკვლევარების თქმით, მღელვარება და სტრესები იწვევს ჰორმონული ფონის ცვლილებას და სხვადასხვა დაავადების განვითარებას.
მეცნიერები ამტკიცებენ, რომ მოწევა ორსულობისას და საკეისრო კვეთა საშიშია ბავშვის ფსიქიკისთვის. კერძოდ, ისინი ზრდიან ობსესიურ-კომპულსიური (ანუ აკვიატებულ მდგომარეობათა ნევროზი) დარღვევების განვითარების რისკს.
დეპრესიით დაავადებულ ბევრ ადამიანს არსებული ანტიდეპრესანტი არ შველის. ამიტომ სპეციალისტები ახალი, ეფექტური პრეპარატის შექმნას ცდილობენ და ერთი ნაბიჯიღა აშორებთ ამ საქმის კეთილ ფინალამდე. მეცნიერები ამტკიცებენ, რომ მათ მიერ შექმნილ წამალს შეუძლია ძალიან სწრაფად განკურნოს ადამიანი დეპრესიისგან.
ფსიქოტრავმის მისაღებად არაა აუცილებელი უსიამოვნო მოვლენის ეპიცენტრში ყოფნა. როგორც დადგენილი იყო, თუ ადამიანი სხვისგან იგებს კატასტროფის ტიპის მოვლენის შესახებ ინფორმაციას, ტვინში იცვლება მისი გადამუშავების სქემა და პოსტტრავმული სტრესული მოშლილობის რისკი იზრდება.
17 მარტი 2017
ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად ხილისა და ბოსტნეულის მიღება აუცილებელია. ლონდონის სამეფო კოლეჯის მეცნიერების მიერ ჩატარებული კვლევის მონაცემების გაანალიზების შედეგად აღმოჩნდა, რომ ვაშლი, მსხალი, ციტრუსები, მწვანე ფოთლოვანი ბოსტნეული ამცირებს გულის შეტევის, ინსულტის, კიბოსა და უეცარი სიკვდილის რისკს.
14 მარტი 2017
ბრიტანელმა მეცნიერებმა დაასახელეს დიდი რაოდენობით ცხიმის შემცველი ექვსი პროდუქტი, რომელიც ყველამ უნდა მიირთვას, მათაც კი, ვისაც სიმსუქნე აწუხებს. დიეტოლოგები ირწმუნებიან, რომ ამ პროდუქტებში შემავალი ცხიმები მეტად სასარგებლოა ორგანიზმისთვის და რაციონალურად გამოყენების შემთხვევაში სხეულის მასის მატებაზე გავლენას არ ახდენს.
ბევრი უჩივის ხველას, ყელის სიმშრალეს, თვალებიდან ცრემლდენას, რაც ბალიშის ბინადარი ტკიპის ცხოველმყოფელობის პროდუქტებზე ალერგიის სიმპტომების გამომწვევი შეიძლება გახდეს. როგორც ცნობილია, კანის მილიონობით მკვდარი უჯრედი, ყოველდღიურად ხვდება თეთრეულზე. ამ უჯრედებით იკვებება მტვრის ტკიპა.
ახალი კვლევით სოკოს საოცარი თვისებები დადასტურდა. მეცნიერების აზრით, სოკოები აძლიერებენ ნეირონების ზრდას, რითაც დემენციისა და ალცჰაიმერის დაავადების განვითარებას აფერხებენ. ზოგიერთი საკვებად ვარგისი და სამკურნალო სოკო შეიცავს ბიოაქტიურ ნივთიერებებს, რომელიც ტვინს ანთებითი პროცესებისგან იცავს.
გაცხიმოვნება იმდენად აზიანებს ტვინს, რომ მეხსიერების გასაუმჯობესებელი ვარჯიშებიც კი უეფექტო ხდება. ჩვეულებრივ, აღნიშნული ტიპის ვარჯიშები მეტად ეფექტურია 65 წელს გადაცილებულ პირებთან, რომელთათვისაც ნეირონთა აქტივობის შენარჩუნება მეტად აუცილებელია.