რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
ვარჯიში ორგანიზმში ანთებითი პროცესის განვითარებას ეწინააღმდეგება
ვარჯიში ორგანიზმში ანთებითი პროცესის განვითარებას ეწინააღმდეგება
ნებისმიერი სახის ფიზიკური ვარჯიში, სირბილი თუ ძალოვანი ვარჯიში, ორგანიზმისთვის სასარგებლოა. მისი საშუალებით ორგანიზმი ანთებას ამარცხებს. როგორც ცნობილია, ანთება ტრავმაზე სხეულის ბუნებრივი, ინფექციის საწინააღმდეგოდ მიმართული პასუხია. თუმცა ქრონიკული ანთება, თავისთავად მრავალი პრობლემის გამომწვევია დიაბეტისა და გულის დაავადებების ჩათვლით.

როდესაც ადამიანი იწყებს ვარჯიშს, კუნთის უჯრედები გამოყოფენ ანთებასთან მებრძოლ ინტერლეიკინ-6-ს. ვარჯიშისას ასევე ქვეითდება ანთებითი ცილაTNF-აფას კონცენტრაცია, მუხრუჭდება ანთებითი ინტერლეიკინ-1 ბეტას სიგნალური აქტივობა, რომელიც კუჭუკანა ჯირკვალში ანთების გამომწვევია.

გამომუშავებული ინტერლეიკინ-6-ის რაოდენობის ძირითადი მაჩვენებელი ვარჯიშის ხანგრძლივობაა. რაც ხანგრძლივია, მით უკეთესია. მაგალითისათვის, 30-წუთიანი
You must have Flash Player installed in order to see this player.
ვარჯიში ინტერლეიკინ-6-ის დონეს 5-ჯერ ზრდის. მაგრამ მარათონის შემდეგ 100%-ით იზრდება. პიკი ვარჯიშის თითქმის ბოლოზე მოდის. ამის შემდეგ ის საწყის დონემდე ქვეითდება.

მიმდინარე ექსპერიმენტის დროს, ადამიანებში შეჰყავდათ ნაწლავის ჩხირის მოლეკულა, რაც ანთებითი ცილა TNF-აფას დონეს 2-3-ჯერ ზრდიდა. მაგრამ შეყვანამდე თუ მოხალისეები ველოტრენაჟორით ვარჯიშობდნენ სამი საათის განმავლობაში, მათში იზრდებოდა ინტერლეიკინ-6-ის დონე, რაც მათ ანთებითი ცილისგან იცავდა.

რეგულარული ვარჯიში კუნთის უჯრედებში ინტერლეიკინ-15-ის კონცენტრაციის ზრდის პროვოცირებასაც ახდენდა. აღნიშნული ცილა არეგულირებს მეტაბოლურ დაავადებასთან დკავშირებული მუცლის ქონის დაგროვებას. იმდენად, რამდენადაც აბდომინური ცხიმი ახდენს ანთების პროვოცირებას, მისი მოცულობის შემცირება ანთებასთან საბრძოლველი ეფექტური მეთოდი შეიძლება აღმოჩნდეს.

ლალი ჩხიკვაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მსგავსი სიახლეები
სტრესის მდგომარეობაში ყოფნისას და ძილის პრობლემების არსებობისას, ექსპერტები რაციონში მწვანე ხახვისა და არტიშოკის ჩართვას გვირჩევენ. ამ პროდუქტებში ბევრი უჯრედისია, რომლებიც ისევე მოქმედებენ, როგორც პრებიოტიკები. ისინი კუჭ-ნაწლავის ტრაქტში ბაქტერიებისთვის იდეალურ პირობებს ქმნიან.
16-08-2017
კუნთოვან ქსოვილში არის ცილა, რომელიც ამცირებს უძილობისგან გამოწვეულ უარყოფით ეფექტებს. ექსპერიმენტულად დადასტურდა, რომ თაგვები კუნთებში BMAL1 ცილის მაღალი მაჩვენებლისას, უძილობის ეპიზოდის შემდეგ, უფრო ადრე აღიდგენდნენ ჯანმრთელობის მაჩვენებლებს.
16-08-2017
შოკოლადის მოყვარულებს ალბათ ძალიან გაახარებთ იტალიელი მეცნიერების მიერ გაჟღერებული ინფორმაცია, რომ შოკოლადი გაცილებით სასარგებლოა ორგანიზმისთვის, ვიდრე აქამდე გვეგონა!
04-08-2017
კომპანია Medisys თანამშრომლების მიერ ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ რეგულარულმა უძილობამ (6 საათზე ნაკლები ძილი) შეიძლება ისეთივე შედეგები გამოიწვიოს, როგორიც ალკოჰოლის ჭარბმა მოხმარებამ. ძილის ნაკლებობა ზრდის სიმსუქნის, დეპრესიის, ინფარქტისა და ინსულტის რისკს.
ვაშინგტონის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა დღის განმავლობაში ბავშვებთან მშობლების საუბარი ჩაიწერეს და კომპიუტერული პროგრამით შეადარეს, როგორ საუბრობდნენ დედა და მამა ბავშვებთან და მოზრდილებთან. სპეციალისტებმა აღმოაჩინეს, რომ დედები ბავშვებთან ბავშვის ხმით საუბრობდნენ.
თურმე ქალების ერთ მესამედს საშინლად არ მოსწონს საკუთარი თავი. სხეულის ყველაზე "მოძულებული ნაწილია" მუცელი - მისით უკმაყოფილოა ქალთა 71 %, 61 % მიიჩნევს, რომ მოკლე ან მსხვილი ბარძაყები აქვს, 66 %-ს თავი მეტისმეტად მსუქანი ჰგონია, მოდუნებული კუნთები კი 57 %-ს ურღვევს სიმშვიდეს.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ბრიტანელ სპეციალისტთა განცხადებით, პირები, რომლებიც რეგულარულად სეირნობენ ველოსიპედით, მრავალი პათოლოგიისაგან იცავენ ორგანიზმს,
სპორტი მამაკაცებს უნაყოფობის დაძლევაშიც კი ეხმარება - ამ დასკვნამდე ირლანდიელი მეცნიერები რამდენიმე პრაქტიკული კვლევისა და თეორიული გათვლის შემდეგ მივიდნენ. როგორც მათ გაარკვიეს, მამაკაცებს, რომლებიც რეგულარულად ვარჯიშობენ
ბრიტანელ სპეციალისტთა განცხადებით, პირები, რომლებიც რეგულარულად სეირნობენ ველოსიპედით, მრავალი პათოლოგიისაგან იცავენ ორგანიზმს, მტკიცე იმუნიტეტისა და ჯანსაღი სხეულის წყალობით კი იხანგრძლივებენ სიცოცხლეს. გლაზგოს უნივერსიტეტის თანამშრომლებმა მრავალწლიანი სამეცნიერო კვლევა ჩაატარეს.
ჰიროსკუტერი ჯანმრთელობისთვის მავნებელია. პრობლემები რამოდენიმე მიზეზის გამო იჩენს თავს.

1. თავად მოწყობილობა საკმაოდ მძიმეა. ექიმების თქმით, 15-20 კგ მასის ჰიროსკუტერის ხელით გადატანისას, ადამიანი ტვირთავს ხერხემალს.
იოგა, მედიტაცია და ჩინური ვარჯიში ტაი-ჩი სტრესული მოლეკულური რეაქციების უკუგანვითარების შესანიშნავი საშუალებაა. ადამიანებს, ვინც ზემოთ ხსნებულ ვარჯიშებს ასრულებდნენ, აღენიშნებოდათ გენების ექსპრესიის მარეგულირებელი მოლეკულა NF-kB გამომუშავების შემცირება.
ამერიკელი მკვლევარები ამტკიცებენ, რომ ლუდი და არაქისი ვარჯიშის შემდეგ ადამიანს აღდგენაში ეხმარება. ინტენსიურმა ფიზიკურმა დატვირთვამ შეიძლება გამოიწვიოს ჯანმრთელობისთვის საშიში გაუწყლოება. ლუდისა და არაქისის მიღება ხელს უწყობს სითხის მარაგის შევსებას.
10 აგვისტო 2017
ბევრი სტრესის მოხსნას ალკოჰოლით ცდილობს. ეს არა თუ უსარგებლო, არამედ სახიფათოცაა. სტრესის ფონზე სპირტიანი სასმელების მიღება ალკოჰოლური დამოკიდებულების ფორმირებას უწყობს ხელს, რასაც შეიძლება შფოთვაც ახლდეს თან.
27 ივლისი 2017
სტრესული გამოცდილება, როგორიცაა საყვარელი ადამიანის დაკარგვა, განქორწინება, სამსახურიდან დათხოვნა იწვევს ტვინის ბიოლოგიური ასაკის 4 წლით მატებას.
რაციონი არა მარტო ფიზიკური ფორმის შენარჩუნებისთვისაა მნიშვნელოვანი, არამედ ტვინის ეფქტური მუშაობისთვისაც! მსოფლიოში ცნობილი ფსიქიატრი დენიელ ამენი, ტვინის ფუნქციების შენარჩუნებისა და ასაკობრივი ცვლილებების თავიდან ასაცილებლად, გვირჩევს რაციონში შევიტანოთ შემდეგი სანელებლები:
მარტოობა და სოციალური იზოლაცია ადამიანისთვის სიმსუქნეზე უფრო საშიშია. ამერიკელი ფსიქოლოგების აზრით, მოსახლეობაზე ამ ფაქტორების ზემოქმედება ყოველწლიურად იზრდება და ნაციონალურ პრობლემად შეიძლება იქცეს.
როგორც კვლევამ აჩვენა, ქარიზმატული ლიდერები უფრო ცუდად ერკვევიან ხელმძღვანელობის დეტალებში, რესურსების მართვასა და დისციპლინაში. ადამიანები საშუალო დონის ქარიზმის ლიდერებს უფრო ეფექტურ ხელმძღვანელებად მიიჩნევენ.