რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
თმის აგებულება
თმის აგებულება

თმის ტიპები
თმა ადამიანის ბუნებრივი სამკაულია. უკვე მრავალი საუკუნეა, მთელი მსოფლიოს ქალები თმის გასალამაზებლად, გასაჯანსაღებლად და გასაკეთილშობილებლად ეძებენ და პოულობენ სხვადასხვა მეთოდს. როგორია ადამიანის თმის აგებულება და რატომ მოქმედებს ესა თუ ის საშუალება უკეთესად ან უარესად?


თმა ადამიანის კანის მთელ ზედაპირზე ამოდის, გარდა ხელისგულებისა და ფეხისგულებისა, მაგრამ, მიუხედავად მსგავსი აგებულებისა, სხეულის სხვადასხვა ნაწილზე თმა სხვადასხვანაირია. ადამიანს თავზე 80-დან 150 ათასამდე თმის ღერი აქვს. მათი რაოდენობა ფერის ტიპზეა დამოკიდებული: წითურებს ყველაზე მეჩხერი თმა აქვთ, სამაგიეროდ, უფრო სქელი.

შავკანიანებს ყველაზე სქელი თმა აქვთ. ყველაზე ხშირი თმა აქვთ ქერებს, მაგრამ მათი თმის ღერები ძალიან თხელია. ყველაზე მეტი თმის ღერი თხემზე იზრდება, ყველაზე ნაკლები - საფეთქლებზე და შუბლთან. თმა ორი ძირითადი ნაწილისაგან - ფოლიკულისა და ღეროსგან შედგება. ფოლიკული, ე.წ. თმის ბოლქვი, კანშია დამალული. სწორედ ის არის პასუხისმგებელი თმის ზრდაზე. ღერო თმის ხილული ნაწილია, რომელიც კანიდან გამოდის და გარქოვანებული უჯრედებისგან შედგება. იგი ვერ გრძნობს ტკივილს. თმა სხვადასხვა სიჩქარით იზრდება (დაახლოებით 1,5 სმ-ით თვეში). ყველაზე ნელა იზრდება წარბები. თმის ზრდა არამუდმივია, ანუ ციკლური. რამდენიმეწლიანი ზრდის შემდეგ ფოლიკული 2-3 თვით "ისვენებს". დასვენების შემდეგ ძველი თმა ცვივა და იწყება ახალი ციკლი. თითოეულ ფოლიკულს დასვენების თავისი პერიოდი აქვს, ამიტომაც ვერ ვამჩნევთ ამ ცვლილებებს. ადამიანს ყოველდღე 50-100 ღერი თმა სცვივა, რაც ნორმად მიიჩნევა. თმა 3%-ით წყლისგან შედგება, ხოლო 97%-ით - განსაკუთრებული ცილოვანი ნივთიერება კერატინისგან, რომელიც მისი ძირითადი "სამშენებლო მასალაა" და გამდიდრებულია სხვადასხვა მიკროელემენტით: სპილენძით, თუთიით, რკინით, ქრომით, მარგანეცით, ასევე - A, B, P, C და თ ვიტამინებით. ორგანიზმში ამ ვიტამინების საკმარისი რაოდენობით არსებობაზეა დამოკიდებული თმის სიჯანსაღე. თმის ქიმიური შემადგენლობა ინდივიდუალურია და დამოკიდებულია თმის ფერსა და ტიპზე. განასხვავებენ თმის ცხიმიან, მშრალ, ნორმალურ და შერეულ ტიპებს. ნორმალური თმა ბრწყინავს, ელასტიკურია, ადვილად ლაგდება და ივარცხნება. ის რამდენიმე დღის განმავლობაში ინარჩუნებს სისუფთავის იერს. სამწუხაროდ, უპრობლემო თმა დღეს ძალიან იშვიათად გვხვდება. თუ თმა დაბანიდან მეორე დღესვე ჭუჭყიანს ემსგავსება და აქვს არაჯანსაღი, მქრქალი ბზინვარება, ის ცხიმიანი ტიპისაა. ხშირად ცხიმოვანი ჯირკვლების მომატებულ აქტივობას თან ახლავს ცხიმიანი ქერტლიანობა და თმის ცვენა. ცხიმიან თმას განსაკუთრებული მოვლა სჭირდება. პირველ რიგში, არ არის რეკომენდებული თავის კანის მასაჟი, ჯაგრისით ხშირი ვარცხნა, ფენის ხმარება. გრძელი თმის ტარებაც პრობლემურია. ეცადეთ, ხშირად არ დაიბანოთ თავი, ნუ იხმართ აგრესიულ დასაბან საშუალებებს. შეარჩიეთ შამპუნები ვირისტერფას, ჭინჭრის, შვიტას, სალბის, ზღვის წყალმცენარეების, კოთხუჯის ექსტრაქტით, პროტეინებით, A, C, K ვიტამინებითა და თუთიით. ეფექტურია დაბანის წინ თმის ძირებში მჟავე რძისა ან ალოეს წვენის შეზელა. კარგია შინაური ნიღბები ცხიმიანი თმისთვის. ისინი პრობლემის მინიმალური დანახარჯით მოგვარებაში დაგეხმარებათ. მშრალ თმას მქრქალი, უსიცოცხლო იერი აქვს, ადვილად იწეწება, წყდება, ცუდად ივარცხნება. ასეთი თმისთვის აუცილებელია მკვებავი და დამატენიანებელი ნიღბები. არ შეიძლება უხეშად ვარცხნა (ლითონის სავარცხლით, ხის წვეტიანი სავარცხლით), ცხელი ჰაერით გაშრობა,

You must have Flash Player installed in order to see this player.
ტუტე საპნით დაბანა, ისეთი საღებავით შეღებვა, რომელშიც პერეჰიდროლის კონცენტრაცია აღემატება 12%-ს. არასასურველია მშრალი ქარი, მზის აქტიური ზემოქმედება. მშრალ თმას უხდება კრემ-შამპუნები და შამპუნები ცაცხვის ყვავილის, პიტნის, გვირილის ექსტრაქტით, B5 ვიტამინითა და ლეციტინით. დაბანის წინ შეიძლება ზეითუნის, ნუშის, ქაცვის თბილი ზეთის შეზელა. შერეული ტიპის თმა ძირებთან ცხიმიანია, ხოლო ბოლოებთან - მშრალი. ის კომბინირებულ მიდგომას მოითხოვს, მაგალითად, ბოლოებში ზეთის შეზელას, ხოლო თმის ძირებში - მაწვნისას. თმას აზიანებს:

ლ მეტისმეტად ხშირი ვარცხნა;
ლ მზის სინათლე, მტვერი და ძლიერი სიცხე;
ლ ელქტროხელსაწყოების (ფენის, უთოს) ხშირი გამოყენება;
ლ დაუდევარი, უხეში დამოკიდებულება;
ლ ხშირი ღებვა;
ლ ქიმიური დახვევა ან გასწორება;
ლ ქლორირებული, ხისტი წყალი (განსაკუთრებით - აუზში).


 

კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
ნორვეგიელი მეცნიერები მიიჩნევენ, რომ მღელვარება და დეპრესია სიმსივნური პათოლოგიის განვითარებაში მთავარ როლს ასრულებს.
როგორც მეცნიერები აცხადებენ, სექსისთვის საუკეთესოა ის დრო, როდესაც ტესტოსტერონის დონე მაქსიმალურ კონცენტრაციას აღწევს სისხლში. ეს კი გამთენიას 05:48 საათზე მიიღწევა. დიდ ბრიტანეთში მკვლევარებმა ჩაატარეს საინტერესო ექსპერიმენტები, რომელთა შედეგებითაც გაირკვა, რომ
ალბათ, ბევრს გსმენიათ ტელევიზორების ტექნოლოგიური ტერმინების შესახებ, რომლებიც ბოლო წლებში განსაკუთრებით პოპულარული გახდა. მაგრამ რა ვიცითიმ ფუნქციონალურობისა და უპირატესობების შესახებ, რომლებსაც გვთავაზობენ პლაზმური, LCD, LED, 3D და Curved ტელევიზორები?

ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ექსპერტები გვახსენებენ: კანის საფარველის მთლიანობის დარღვევასთან დაკავშირებული პროცედურები მოსახლეობისთვის ეპიდემიოლოგიურ საშიშროებას წარმოადგენს და სადეზინფექციო და სასტერილიზაციო ღონისძიებების შესრულებას მოითხოვს.
ჰოლივუდში გავრცელებული ანეკდოტის მიხედვით, თუ ვარსკვლავი ამტკიცებს, რომ უმაკიაჟოდაა, ე. ი. BB კრემს იყენებს. ამგვარი კრემი კარდინალურად განსხვავდება უბრალო ტონალურისაგან იმით, რომ არა მარტო ნიღბავს კანის დეფექტებს, ებრძვის კიდეც მათ.
გაზაფხულზე კანი განსაკუთრებით მგრძნობიარეა და შესაბამის მოვლას საჭიროებს. თანამედროვე კოსმეტოლოგიას კანის პრობლემების გადასაჭრელად უზარმაზარი არსენალი გააჩნია.
კანი თვალების ირგვლივ ნაზი, თხელი და მგრძნობიარეა, ამიტომ ძალიან მნიშვნელოვანია მისი სწორი მოვლა, განსაკუთრებით - 30 წლის შემდეგ. ამ ასაკში ჩნდება პირველი მიმიკური ნაოჭები, შეშუპება, შავი ლაქები - არასწორი ცხოვრების წესის შედეგი (ქრონიკული უძილობა, არასწორი კვება, დამცავი სათვალის გარეშე მზეზე დიდხანს ყოფნა და ა.შ.). პირველი ასაკობრივი ცვლილებების მოსაშორებლად აუცილებელია კანის ამ მიდამოს სისტემატური მოვლა - გულდასმით გასუფთავება და რეგულარული კვება.

თვალებისა და ქუთუთოების მოვლა

თვალების ვარჯიშები

თვალების დაღლილობას თვალის კუნთების მარტივი ვარჯიშები მოგიხსნით:

ზღვის მარილი შეიცავს ჯანმრთელობისთვის სასარგებლო მიკროელემენტთა მთელ კომპლექსს - იოდს, ნატრიუმს, კალციუმს, სელენს, თუთიასა და მრავალ სხვას. ასეთი მდიდარი შემადგენლობის წყალობით ის ოდითგანვე ორგანიზმის გამაჯანსაღებელი პოპულარული საშუალებაა.

23 აგვისტო 2017
ამერიკელმა მეცნიერებმა ტვინის ვიზუალიზაციის მეთოდის გამოყენებით ჩატარებული კვლევის 46 034 მონაცემი გააანალიზეს. ქალებს ტვინის აქტივობა უფრო მაღალი აღმოაჩნდათ, ვიდრე მამაკაცებს. კერძოდ, მნიშვნელოვნად უფრო აქტიური იყო კონცენტრაციასთან, იმპულსური ქცევის კონტროლთან, განწყობასთან და ღელვასთან დაკავშირებული უბნები.
13 მარტი 2017
ალკოჰოლის ხშირი მოხმარება ჯანმრთლობისთვის მავნებელია, თუმცა დღესასწაულებზე სასმელზე უარის თქმა ზოგჯერ შეუძლებელია. დღესასწაულებისთვის მომზადებაა საჭირო. რამდენიმე დღით ადრე, იოდშემცველი პროდუქტების მიღებაა რეკომენდებული (ზღვის კომბოსტო, ზღვის თევზი, ზღვის პროდუქტები, ფეიხოა).
სპეციალისტები დიდხანს მუშაობას არ გვირჩევენ. ლონდონის საუნივერსიტეტო კოლეჯის მეცნიერთა განცხადებით, ადამიანები, რომლებიც ბევრს მუშაობენ, გულის უკმარისობის სერიოზულ საფრთხეს იქმნიან. ისინი იმავდროულად ინსულტისა და დემენციის განვითარების რისკჯგუფშიც არიან.
ოქსფორდის უნივერსიტეტის მეცნიერების აზრით, ძალიან ბევრი ძილი ისევე მავნებელია, როგორც უძილობა. დამტკიცებულია, რომ ცხრა საათზე მეტი ხანგრძლივობის ძილი ღამის კოშმარებს იწვევს. ასეთი ხანგრძლივობისას, ადამიანი დროის დიდი ნაწლს სწრაფი ძილის ფაზაში ატარებს.
ქრონიკული მწეველები მავნე ჩვევის მიტოვების შემთხვევაში ხშირად ხანგრძლივი დროის განმავლობაში ვერ შეიგრძნობენ ორგანიზმის ზოგადი მდგომარეობის გაუმჯობესებას. ამის მიზეზი ის გახლავთ, რომ მოწევის გამო წლების განმავლობაში ორგანიზმში დაგროვილი მავნე ნივთიერებები (ტოქსინები) უმალ არ გამოძევდება.