რუბრიკები
ოჯახის მკურნალიs ანონსი
როგორ აღიქვამს ბავშვი მარცხსა და გამარჯვებას
როგორ აღიქვამს ბავშვი მარცხსა და გამარჯვებას
ხშირად მშობლები ჩივიან, რომ მათი შვილები მეგობრებთან ურთიერთობისას, თამაშის ან შეჯიბრის დროს, მარცხს მტკივნეულად განიცდიან. ამის მიზეზები კი აღზრდისას დაშვებულ შეცდომებშია საძიებელი.

წარუმატებლობის გამო განცდა და წუხილი ბუნებრივი რეაქციაა. ბავშვმა შეიძლება იწუწუნოს, იბუზღუნოს, იყვიროს, იტიროს, პროტესტი გამოხატოს; მთავარია, ემოციების გამოხატვის საშუალება მივცეთ. ცუდია, როცა ბავშვი დამარცხების შემდეგ დიდხანს გრძნობს თავს დათრგუნულად - ეს ხელს უშლის მის განვითარებას.


მთავარია მონაწილეობა

პატარა ბავშვისთვის მნიშვნელოვანია სოციალური აღიარების მოპოვება. ბევრი ბავშვი მის მიმართ გარშემო მყოფთა დამოკიდებულებას საკუთარ მიღწევებს უკავშირებს, რაც, უმეტესად, მშობლების ბრალია: ხშირად
ჩვენვე შთავაგონებთ ბავშვს იმ აზრს, რომ დამარცხება ცუდია, რომ სხვამ არ უნდა აჯობოს, მაშინ როდესაც მარცხიც გაკვეთილია, შესაძლოა, გამარჯვებაზე უფრო ფასეულიც კი. თუ ბავშვი პატარაა, მის მარცხზე ყურადღებას ნუ გაამახვილებთ, ნუ აფიქრებინებთ, რომ თუ დამარცხდა, ესე იგი, სხვაზე უარესია. მიაწოდეთ ინფორმაცია ასე: ყველა, ვინც ბოლომდე
იბრძოლა, თამაშის ბოლომდე მივიდა - გამარჯვებულია. მოზრდილ ბავშვებთან საქმე უფრო რთულადაა: მათ უკვე ესმით, რა არის გამარჯვება და რა - დამარცხება. ნუ დააძალებთ თამაშის გაგრძელებას, თუ თავად არ სურს; ჯობს, უბრალოდ თვალი ადევნოს დანარჩენების თამაშს.

  • რამდენიმე ხნის შემდეგ გაესაუბრეთ ბავშვს მომხდარის შესახებ, ერთად განიხილეთ, სად შეცდა, შეეცადეთ, ერთად შეიმუშაოთ ახალი სტრატეგია და კიდევ ერთი: აუცილებლად აღნიშნეთ, რა გააკეთა პატარამ კარგად, სწორად.
  • ნუ მისცემთ შენიშვნას ბავშვს იმის გამო, რომ დამარცხებამ გული დასწყვიტა. დროთა განმავლობაში პატარა მიხვდება, რომ დამარცხებაში საშიში არაფერია, თუმცა გულსატკენი ნამდვილად არის და აქ მას თქვენი თანადგომა სჭირდება, რაც უთუოდ უნდა იგრძნოს მშობლებისგან.
  • ნუ ეცდებით ბავშვის მეშვეობით საკუთარი სურვილების რეალიზებას. ის, რაც თქვენ წარუმატებლობად მიგაჩნიათ, პატარამ შესაძლოა სხ­ვ­აგვარად აღიქვას. მიეცით ბავშვს მოქმედების თავისუფლება.
  • წინასწარ იფიქრეთ მარცხის შედეგების შერბილების შესაძლო ვარიანტებზე.
  • ეცადეთ, ბავშვი თანატოლების წრეში მოხვდეს. თუ თამაშში მასზე უფროსი ბავშვებიც მონაწილეობენ, მათი უპირატესობა აშკარა იქნება. უფროსებს დათმობას ნუ მოსთხოვთ - თამაში თანასწორობის პრინციპს უნდა ემყარებოდეს.


გუნდური სული

სასურველია, ბავშვი ისეთ თამაშებსა თუ შეჯიბრებებში მონაწილეობდეს, სადაც წაგებას გამარჯვება მოსდევს და პირიქით. წაგების შემდეგ გამარჯვების სიხარული დიდი სტიმულია ახალი მიღწევებისთვის. კარგი იქნება, თუ ბავშვი ხშირად ჩაერთვება კოლექტიურ თამაშებში - სადაც წაგებისას მთელი გუნდი მარცხდება, მარცხის სხვებთან ერთად გადატანა კი გაცილებით ადვილია. მთავარია, გუნდი ერთსულოვანი იყოს, რათა ბავშვები ერთმანეთს კი არ აბრალებდნენ მარცხს, არამედ ამხნევებდნენ. ამ შემთხვევაში განცდაც ნაკლებია. აუხსენით ბავშვს, რომ აუცილებელია გაჯიბრება, უწინარესად, საკუთარ თავთან, და ყოველ ჯერზე შედეგების გაუმჯობესება. მნიშვნელოვანია ისიც, რომ ბავშვი გრძნობდეს პასუხისმგებლობას გამარჯვებისა თუ მარცხის გამო. სხვაგვარად შეიძლება ასეთ პრობლემას გადააწყდეთ: ბავშვმა თავისი მარცხი საკუთარი თავის გარდა ყველას და ყველაფერს დააბრალოს. საკუთარ მაგალითზე უჩვენეთ ბავშვს, როგორ უნდა მოიქცეს ადამიანი დამარცხებისას: "დღეს დავმარცხდი, ხვალ გამიმართლებს; გავითვალისწინებ ჩემს შეცდომებს, რომ კვლავ აღარ გავიმეორო". უამბეთ შვილს, რომ ბავშვობაში თქვენც წაგიგიათ და გულიც დაგწყვეტიათ წარუმატებლობის გამო, მაგრამ ფარ-ხმალი არ დაგიყრიათ - განაგრძობდით ბრძოლას და ბევრსაც მიაღწიეთ. ასეთი ისტორიები ბავშვს თავდაჯერებას შემატებს.

რადგან ცხოვრება სკოლაა - ადამიანმა მარცხის ღირსეულად გადატანაც უნდა შეძლოს. ამის ცოდნა თქვენს შვილს ცხოვრებაში არაერთხელ გამოადგება.
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
ვაგინიზმი არის ქალის გარეთა სასქესო ორგანოების მომატებული მგრძნობელობა, რომელიც
ზოგ შემთხვევაში ინსულტი უცებ არ კლავს. ასეთ მომენტებში მნიშვნელოვანია დროული დახმარების გაწევა.
ოკლენდის უნივერსიტეტის თანამშრომლები მესამე ტრიმესტრში მყოფ ორსულებს
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
მოსწავლეთა 13.2% და სკოლის თანამშრომელთა 4% ბავშვის მიმართ ძალადობად არ მიიჩნევს ცემას, მოსწავლეთა 37% და სკოლის თანამშრომელთა 12.7% ბავშვის მიმართ ძალადობად არ მიიჩნევს წამორტყმას, მოსწავლეთა 42.5% და სკოლის თანამშრომელთა 13.9% ძალადობად არ მიიჩნევს ყურის აწევას
ასაკობრივი კრიზისის დადგომის პერიოდში ბავშვი ახალ უნარებს იძენს და მათ გამოყენებას, რეალიზაციას იწყებს.
ზაფხული სწრაფად გადის და უამრავი ცხოვრებისეული პრობლემის გადაჭრა ხდება საჭირო. როგორ განვაწყოთ არდადეგების შემდეგ ბავშვი სწავლისათვის ისე, რომ მთელ ოჯახს ეს სასჯელად არ ექცეს?

სასწავლო დღეებისთვის მზადება, იდეალურ შემთხვევაში, პირველი გაკვეთილის ზარის დარეკვამდე ერთი-ორი კვირით ადრე უნდა დაიწყოს.

როგორც ცნობილია, დედები გაუცნობიერებლად უწევენ ხმას ბავშვებთან საუბრისას. დასავლეთ სიდნეის უნივერსიტეტის სპეციალისტები ამტკიცებენ, რომ ეს ევოლუციური მექანიზმია, რომელიც დედებს ბავშვების დამშვიდებისა და კეთილგანწყობის გამოვლენის საშუალებას აძლევს.
ვაშინგტონის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა დღის განმავლობაში ბავშვებთან მშობლების საუბარი ჩაიწერეს და კომპიუტერული პროგრამით შეადარეს, როგორ საუბრობდნენ დედა და მამა ბავშვებთან და მოზრდილებთან. სპეციალისტებმა აღმოაჩინეს, რომ დედები ბავშვებთან ბავშვის ხმით საუბრობდნენ.
კვლევამ აჩვენა, რომ 6 თვეზე მეტი ასაკის ჩვილებს, მშობლების საძინებელში, 40 წუთით ნაკლები ეძინათ. ძილის ნაკლებობის გამო, ბავშვები დამოუკიდებლად ვეღარ მშვიდდებოდნენ. მათთან ასევე იზრდებოდა სიმსუქნისა და მომატებული აღგზნებადობის განვითარების რისკი.
02 მარტი 2015
ამერიკელმა მეცნიერებმა დ ვიტამინის დეფიციტი მოზარდებში ფსიქიატრიული
06 სექტემბერი 2017
კანისა და ვენსნეულებათა სამეცნიერო-კვლევითი ეროვნული ცენტრისა და სამედიცინო კორპორაცია “ევექსის” ექიმი-დერმატოლოგი ხათუნა ღურჭუმალიძე გვირჩევს:
ფსორიაზი ქრონიკული არაინფექციური ანთებითი დაავადებაა, რომელსაც

ადამიანის ორგანიზმი რთული სისტემაა, სადაც ყოველწამიერად მიმდინარეობს უამრავი

ხშირად გაგვიგონია, რომ გრიპის ეპიდემიის დროს ზოგიერთ ოჯახში ყველა ხდება ავად,