რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
ჯანსაღი ცხოვრების 10 წესი
ჯანსაღი ცხოვრების 10 წესი
გერმანელმა ფილოსოფოსმა არტურ შოპენჰაუერმა ოდესღაც თქვა: „ჩვენი ბედნიერება 90%-ით დამოკიდებულია იმაზე, რამდენად ჯანსაღი ცხოვრებით ვცხოვრობთ“. ფსიქოლოგების, ექიმებისა და დიეტოლოგების მიერ მოწოდებული ჯანსაღი ცხოვრების 10 წესი ასეთია:

  • დაკავდით მხოლოდ სასიამოვნო საქმიანობით
  • ყოველთვის გქონდეთ საკუთარი აზრი
  • მისდიეთ რაციონალური კვების წესებს
  • უარი თქვით მავნე ჩვევებზე
  • იძინეთ 17-18°C ტემპერატურაზე
  • ყველაფერს მიუდექით სიყვარულითა და გულისხმიერებით
  • აქტიურად დაკავდით გონებრივი შრომით
  • პერიოდულად მიიღეთ ტკბილეული
  • ორგანიზმს ხშირად მიეცით ემოციური განტვირთვის საშუალება
  • იყავით ფიზიკურად აქტიური

ლალი ჩხიკვაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
ნორვეგიელი მეცნიერები მიიჩნევენ, რომ მღელვარება და დეპრესია სიმსივნური პათოლოგიის განვითარებაში მთავარ როლს ასრულებს.
როგორც მეცნიერები აცხადებენ, სექსისთვის საუკეთესოა ის დრო, როდესაც ტესტოსტერონის დონე მაქსიმალურ კონცენტრაციას აღწევს სისხლში. ეს კი გამთენიას 05:48 საათზე მიიღწევა. დიდ ბრიტანეთში მკვლევარებმა ჩაატარეს საინტერესო ექსპერიმენტები, რომელთა შედეგებითაც გაირკვა, რომ
ამერიკელ მეცნიერთა განცხადებით, დაბერების პროცესი 39 წლიდან იწყება. ამ ასაკიდან ადამიანის გონებრივი შესაძლებლობები რამდენადმე სუსტდება, ირღვევა საყრდენ-მამოძრავებელი აპარატის ფუნქციაც.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ბევრი კომპიუტერთან საათობით ზის ფეხიფეხგადადებული, ასე ვთქვათ, ფეხებგადაჯვარედინებული, რაც მთავარია, ძალიან ახლოს მონიტორთან, იმდენად ახლოს, თითქოს ცხვირი აქვს ჩარგული ეკრანში. ასეთი პოზა მეტად მავნებელია მთლიანად სხეულისთვის - აცხადებენ სპეციალისტები.
მაღალი ტემპერატურის ხანგრძლივად მოქმედების შედეგად ხდება ორგანიზმის სარეგულაციო-ადაპტაციური მექანიზმების მოშლა, ვითარდება სითბური დაკვრა, ადამიანს ეწყება გულისრევა, თავბრუხვევა და სისუსტე (ზოგჯერ ყველა ეს სიმპტომი ერთად ვლინდება),
უპირველესად უნდა გახსოვდეთ, რომ არ შეიძლება სხვადასხვა ტექნოლოგიით დამზადებული სასმელების შერევა. მაგალითად, უარი უნდა თქვათ ვისკისა და კონიაკის შერევაზე. ხოლო ლეგენდარულ კომბინაციაზე "არაყი+ლუდი", არც ღირს საუბარი, რადგან
მეცნიერების გამოთვლით, სექსისთვის მეტნაკლებად ოპტიმალური დრო 07:30 (გაღვიძებიდან დაახლოებით 45 წუთის შემდეგ) საათია. საქმე ისაა, რომ ღამის ძილის შემდეგ ადამინი ძალებითაა აღსავსე და ამტანიანობის ხარისხიც მაღალი აქვს.
გრაცის უნივერსიტეტის თანამშრომლებმა, 70 მოხალისეზე ჩატარებული კვლევის შედეგად დაასკვნეს, რომ კათხა ლუდი ან ღვინის მცირე ბოკალი ადამიანის შემოქმედებით პოტენციალს ხსნის. მონაწილეები სვამდენენ ჩვეულებრივ ან უალკოჰოლო ლუდს, რის შემდეგაც რამდენიმე დავალებას ასრულებდნენ.
დაავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრის დირექტორის მოადგილე, პაატა იმნაძე მოსახლეობას კოღოებისგან დასაცავად რეკომენდაციებს სთავაზობს. როგორც პაატა იმნაძემ "ინტერპრესნიუსს" განუცხადა, კოღოებისგან დასაცავად შესაძლებელია რეპელენტების, დამაფრთხობლების გამოყენება.
23 აგვისტო 2017
ამერიკელმა მეცნიერებმა ტვინის ვიზუალიზაციის მეთოდის გამოყენებით ჩატარებული კვლევის 46 034 მონაცემი გააანალიზეს. ქალებს ტვინის აქტივობა უფრო მაღალი აღმოაჩნდათ, ვიდრე მამაკაცებს. კერძოდ, მნიშვნელოვნად უფრო აქტიური იყო კონცენტრაციასთან, იმპულსური ქცევის კონტროლთან, განწყობასთან და ღელვასთან დაკავშირებული უბნები.
13 მარტი 2017
ალკოჰოლის ხშირი მოხმარება ჯანმრთლობისთვის მავნებელია, თუმცა დღესასწაულებზე სასმელზე უარის თქმა ზოგჯერ შეუძლებელია. დღესასწაულებისთვის მომზადებაა საჭირო. რამდენიმე დღით ადრე, იოდშემცველი პროდუქტების მიღებაა რეკომენდებული (ზღვის კომბოსტო, ზღვის თევზი, ზღვის პროდუქტები, ფეიხოა).
სპეციალისტები დიდხანს მუშაობას არ გვირჩევენ. ლონდონის საუნივერსიტეტო კოლეჯის მეცნიერთა განცხადებით, ადამიანები, რომლებიც ბევრს მუშაობენ, გულის უკმარისობის სერიოზულ საფრთხეს იქმნიან. ისინი იმავდროულად ინსულტისა და დემენციის განვითარების რისკჯგუფშიც არიან.
ოქსფორდის უნივერსიტეტის მეცნიერების აზრით, ძალიან ბევრი ძილი ისევე მავნებელია, როგორც უძილობა. დამტკიცებულია, რომ ცხრა საათზე მეტი ხანგრძლივობის ძილი ღამის კოშმარებს იწვევს. ასეთი ხანგრძლივობისას, ადამიანი დროის დიდი ნაწლს სწრაფი ძილის ფაზაში ატარებს.
ქრონიკული მწეველები მავნე ჩვევის მიტოვების შემთხვევაში ხშირად ხანგრძლივი დროის განმავლობაში ვერ შეიგრძნობენ ორგანიზმის ზოგადი მდგომარეობის გაუმჯობესებას. ამის მიზეზი ის გახლავთ, რომ მოწევის გამო წლების განმავლობაში ორგანიზმში დაგროვილი მავნე ნივთიერებები (ტოქსინები) უმალ არ გამოძევდება.