რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
ძილის სწორი რეჟიმის გარეშე გახდომა შეუძლებელია
ძილის სწორი რეჟიმის გარეშე გახდომა შეუძლებელია
სხეულის მასის დაკლება შესაძლებელია მხოლოდ საკმარისი ძილის პირობებში. ბევრი დიეტოლოგი ყურადღებას არ აქცევს პაციენტის ძილის საათების რაოდენობას, რაც არასწორია, რადგან გამოუძინებლობის შემთხვევაში იზრდება სიმსუქნის რისკი. ეს კი ხდება ბანალური დაღლილობის გამო - ქვეითდება ფიზიკური აქტივობა, ორგანიზმი კი ძალების აღსადგენად ეძებს ცხიმიან ან ნახშირწყლიან საკვებს.

მეცნიერები დასაძინებლად დაწოლას გვირჩევენ, როგორც კი მთქნარება მოგვერევა. არაფერია საძრახისი, თუ 22:00 საათზე დავწვებით დასაძინებლად. ამასთან, ზოგს ბუნებრივად მეტი ძილი სჭირდება, რაც გენებით განისაზღვრება. ამიტომ თუ 5 საათი ძილი გყოფნით, არ ღირს საწოლში კოტრიალი. ცალკე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
საკითხია განათება - ცუდი ან დღის განათების ნათურების პირობებში ირღვევა მელატონინის - "ძილის ჰორმონის" რეგულაცია.

გამოსასვლელ დღეებშიც თქვენთვის ჩვეულ დროს უნდა ადგეთ. უმჯობესია დღე 20 წუთი დაიძინოთ, ვიდრე დაარღვიოთ რეჟიმი.

საღამოს ცხადია არაა რეკომენდებული კოფეინის შემცველი პროდუქტების (ყავა, ჩაი, ენერგეტიკული სასმელები, შოკოლადი) მიღება. კოფეინი ასტიმულირებს ნერვულ სისტემას და ცვლის მელატონინის და ადენოზინის - ძილისათვის მნიშვნელოვანი ორი ნეიროგადამცემის - აქტივობას.

ძილზე ასევე მოქმედებს რაციონი. დამტკიცებულია, რომ ცხიმებისა და შაქრის აქტიური მოხმარება ანელებს საჭმლის მონელებას. ალკოჰოლი დასაწყისში იწვევს ძილიანაობას, თუმცა ღრმა ძილის ფაზაში გადასვლისას შეიძლება პრობლემები აღმოცენდეს. სპირტიანი სასმელი ბლოკავს ადრენალინის გამოყოფას, არღვევს ძილის რეგულირებისათვის აუცილებელი ტრიფტოფანის და სეროტონინის აქტივობას.


ლალი ჩხიკვაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მითი №1. ადამიანის ტვინის მხოლოდ 10% მუშაობს.
ფინჯანი ყავის დალევის შემდეგ, იშვიათად თუ დავფიქრებულვართ, როგორ მოქმედებს ის სხვადასხვა ორგანოსა და სისტემაზე.
"ოჯახის მკურნალი" ახალ ინოვაციურ პროდუქტს სთავაზობს მომხმარებელს. ვებგვერდზე www.mkurnali.ge კითხვა-პასუხის უფასო სერვისი წლებია არსებობს. მასზე სტაბილურად მზარდი მოთხოვნიდან გამომდინარე მომსახურების დახვეწა და განვითარება გადაწყდა.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ჩინელი მკვლევარების მიერ ჩატარებული მასშტაბური კვლევის თანახმად, წითელი ცხარე წიწაკა სიცოცხლეს ახანგრძლივებს. წიწაკის საიდუმლო კომპონენტ კაპსაიცინშია, რომელსაც ანთების საწინააღმდეგო ეფექტი ახასიათებს.
ყველა ქალი ოცნებობს, ჭამდეს და წონაში იკლებდეს. მართლა შესაძლებელია კი, ასეთი რამ?! რამდენიმე წლის წინ მეცნიერებმა დაასახელეს პროდუქტები, რომლებიც არა მხოლოდ სასარგებლოა ჯანმრთელობისთვის,
ბავშვიან ოჯახში შოკოლადის მსურველი ყოველთვის მოიძებნება. არც უფროსები იტყვიან მასზე უარს, მაგრამ საქმე იმაშია, რომ ბავშვისთვის განკუთვნილი შოკოლადი აუცილებლად ხარისხიანი უნდა იყოს. კაკაოთი დამზადებული ტკბილეული ყველა შოკოლადი როდია და არც ღირს მათი სისტემატურად მიწოდება ბავშვისთვის.
ყველამ კარგად იცის, რომ ქიმიურად დამუშავებული ხილისა და ბოსტნეულის ჭამა მავნებელია. მაგრამ რატომ, ეს ბევრმა არ იცის! საქმე ისაა, რომ ხილი და ბოსტნეული ბუნებრივად შეიცავს ნივთიერება სალვესტროლს.
თანამედროვე სამყაროში უამრავი დიეტა არსებობს. დიეტოლოგები აქტიურად მუშაობენ იმაზე, რომ შეადგინონ მაქსიმალურად მარტივი კვების რეჟიმი იმისთვის, რომ ნებისმიერ ადამიანს მიეცეს შესაძლებლობა, აიხდინოს სანუკვარი ოცნება - მოიშოროს ზედმეტი კილოგრამები
ოკეანოგრაფიის ინსტიტუტის მეცნიერების თქმით, დაბინძურებულ წყალსატევებში დაჭერილი თევზი მნიშვნელოვნად ზრდის მოწამვლის რისკს. საქმე ისაა, რომ ზოგიერთი თევზის კუნთოვან ქსოვილში
17 ოქტომბერი 2016
მარცვლეულის ფაფა საუზმის ერთ-ერთი ყველაზე სასარგებლო ვარიანტია. ფაფაში ცოტაა ცხიმი, ბევრია მინერალური ნივთიერება, უჯრედისი
05 სექტემბერი 2016
ნივთები, რომლებიც წელიწადში მხოლოდ ერთხელ შეგიძლიათ გახეხოთ

არსებობს მოსაზრება, რომ სახლის დალაგების დროს ზოგიერთი პროცედურა წელიწადში მხოლოდ ერთხელ უნდა ჩატარდეს. მაგალითად, ამბობენ, რომ ფანჯრების მინებისა და ჩარჩოების გახეხვა წელიწადში ერთხელ სავსებით საკმარისია.

გვიან საკვების მიღების შემდეგ, წნევა არ ქვეითდება, რაც სახიფათოა. მეცნიერებმა გამოიკვლიეს 700 ადამიანი მომატებული არტერიული წნევით.
დავეხმაროთ ნერვებს სწორი რაციონით: 1. ჩავრთოთ რაციონში ნიგოზი, კვერცხის გული, მწვანილი, ქატოს პური, რძის პროდუქტები, ახალი ხილი, ბოსტნეული, ფრინველის ხორცი და თევზი;
ესპანელი ფსიქიატრების განცხადებით,  ინტერნეტ-დამოკიდებულების სინდრომი მეტად სერიოზული დაავადებაა.