რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
ძილის სწორი რეჟიმის გარეშე გახდომა შეუძლებელია
ძილის სწორი რეჟიმის გარეშე გახდომა შეუძლებელია
სხეულის მასის დაკლება შესაძლებელია მხოლოდ საკმარისი ძილის პირობებში. ბევრი დიეტოლოგი ყურადღებას არ აქცევს პაციენტის ძილის საათების რაოდენობას, რაც არასწორია, რადგან გამოუძინებლობის შემთხვევაში იზრდება სიმსუქნის რისკი. ეს კი ხდება ბანალური დაღლილობის გამო - ქვეითდება ფიზიკური აქტივობა, ორგანიზმი კი ძალების აღსადგენად ეძებს ცხიმიან ან ნახშირწყლიან საკვებს.

მეცნიერები დასაძინებლად დაწოლას გვირჩევენ, როგორც კი მთქნარება მოგვერევა. არაფერია საძრახისი, თუ 22:00 საათზე დავწვებით დასაძინებლად. ამასთან, ზოგს ბუნებრივად მეტი ძილი სჭირდება, რაც გენებით განისაზღვრება. ამიტომ თუ 5 საათი ძილი გყოფნით, არ ღირს საწოლში კოტრიალი. ცალკე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
საკითხია განათება - ცუდი ან დღის განათების ნათურების პირობებში ირღვევა მელატონინის - "ძილის ჰორმონის" რეგულაცია.

გამოსასვლელ დღეებშიც თქვენთვის ჩვეულ დროს უნდა ადგეთ. უმჯობესია დღე 20 წუთი დაიძინოთ, ვიდრე დაარღვიოთ რეჟიმი.

საღამოს ცხადია არაა რეკომენდებული კოფეინის შემცველი პროდუქტების (ყავა, ჩაი, ენერგეტიკული სასმელები, შოკოლადი) მიღება. კოფეინი ასტიმულირებს ნერვულ სისტემას და ცვლის მელატონინის და ადენოზინის - ძილისათვის მნიშვნელოვანი ორი ნეიროგადამცემის - აქტივობას.

ძილზე ასევე მოქმედებს რაციონი. დამტკიცებულია, რომ ცხიმებისა და შაქრის აქტიური მოხმარება ანელებს საჭმლის მონელებას. ალკოჰოლი დასაწყისში იწვევს ძილიანაობას, თუმცა ღრმა ძილის ფაზაში გადასვლისას შეიძლება პრობლემები აღმოცენდეს. სპირტიანი სასმელი ბლოკავს ადრენალინის გამოყოფას, არღვევს ძილის რეგულირებისათვის აუცილებელი ტრიფტოფანის და სეროტონინის აქტივობას.


ლალი ჩხიკვაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
დასრულდა 2017 წლის ეროვნული გამოცდები, თუმცა ჯერ არ დამცხრალა ვნებათაღელვა, რაც ამ პროცესს ახლავს ხოლმე თან.
ექიმების აზრით, თითოეულ კონკრეტულ ადამიანს შეუძლია ჯანმრთელობის ოპტიმალურ მდგომარეობას მიაღწიოს შემდეგი რჩევების გათვალისწინებით:

1. ცხოვრების აქტიური რეჟიმი. ფიზიკური დატვირთვის არარსებობა ადამიანს სიცოცხლის 4 წელს ართმევს.
თმის ღერების მთავარი სტრუქტურული ელემენტი და მათი ზრდის დამაჩქარებელი - ცილაა. შესაბამისად, თმის ზრდის სტიმულაციის მსურველებმა საკვები რაციონი ცილით უნდა გაამდიდრონ, რეგულარულად მიირთვან კვერცხი, თევზი, რძის პროდუქტები და ხორცი.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
მეცნიერები სამი წლის განმავლობაში აკვირდებოდნენ ცხრა კოსმონავტს, რომლებიც ფრენის იმიტაციის პროგრამაში მონაწილეობდნენ. აღმოჩნდა, რომ რაც უფრო დაბალი იყო კოსმონავტების ყოველდღიურ რაციონში მარილის შემცველობა, მით ნაკლებად აწუხებდათ წყურვილის გრძნობა.
იტალიაში ჩატარებულმა ახალმა კვლევამ აჩვენა, რომ ხმელთაშუაზღვის დიეტა ყველას არ რგებს. აღნიშნული დიეტა ითვალისწინებს დიდი რაოდენობით ხილის, ბოსტნეულის, ნიგვზის, პარკოსნების, ბურღულეულის, ზეითუნის ზეთის, ზომიერი რაოდენობით თევზის,
მიღებული მოსაზრებაა, რომ სექსი ეფქტური ფიზიკური ვარჯიშია, რომელსაც სპორტული დარბაზის ჩანაცვლებაც კი შეუძლია. თუმცა, ბრიტანელი მეცნიერები ამტკიცებენ, რომ სექსის დროს მამაკაცები მეტ კალორიას კარგავენ, ვიდრე ქალები.
კანდინავიური დიეტა ყველაზე ოპტიმალური რაციონია ტვინის ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად – აცხადებენ შვედი დიეტოლოგები, რომლებმაც აღნიშნული საკითხი დეტალურად შეისწავლეს. მოგეხსენებათ, “ვიკინგების დიეტა” არის რაციონი, რომელიც პრაქტიკულად გამორიცხავს
მეცნიერებმა დაამტკიცეს, რომ შაქრის ალტერნატივის სახით ხელოვნური დამატკბობლების ხანგრძლივმა მოხმარებამ შეიძლება გამოიწვიოს დიაბეტი, გულის დაავადებები და სხვა გართულებები. მეცნიერების აზრით, არც თუ ისე უსაფრთხო აღმოჩნდა ასპარტამი, სუკრალოზა, სტევიოზიდი.
მეცნიერებმა დაასახელეს ის სასმელები, რომლებიც წყურვილს არ კლავს და თან ორგანიზმისთვის მავნებელია. ტკბილ გაზიან სასმელებს, ისევე, როგორც რძიან კოქტეილებს, პაკეტებში ჩამოსხმულ წვენებსა და ენერგეტიკულ სასმელებს ორგანიზმისთვის (დიდი რაოდენობით შაქრის, გემოს გამაძლიერებლებისა და სხვადასხვა არომატიზატორების შემცველობის გამო)
15 აგვისტო 2017
ვრცელდება ინფორმაცია, რომ თურქეთის ზღვისპირა კურორტებზე კოქსაკის ვირუსით გამოწვეული ინფექციის შემთხვევები გახშირდა. ამის გამო ბევრმა ტურისტმა უარი თქვა იქ დასვენებაზე
15 აგვისტო 2017
მეცნიერები სამი წლის განმავლობაში აკვირდებოდნენ ცხრა კოსმონავტს, რომლებიც ფრენის იმიტაციის პროგრამაში მონაწილეობდნენ. აღმოჩნდა, რომ რაც უფრო დაბალი იყო კოსმონავტების ყოველდღიურ რაციონში მარილის შემცველობა, მით ნაკლებად აწუხებდათ წყურვილის გრძნობა.
კბილების გათეთრების უამრავი რეცეპტი არსებობს სოდის, აქტივირებული ნახშირის, კალციუმის გლუკონატის და წყალბადის ზეჟანგის გამოყენებით. სტომატოლოგები გვაფრთხილებენ, რომ ეს საშუალებები არა მარტო არაეფექტური, არამედ საშიშიცაა.
სპორტი მამაკაცებს უნაყოფობის დაძლევაშიც კი ეხმარება - ამ დასკვნამდე ირლანდიელი მეცნიერები რამდენიმე პრაქტიკული კვლევისა და თეორიული გათვლის შემდეგ მივიდნენ. როგორც მათ გაარკვიეს, მამაკაცებს, რომლებიც რეგულარულად ვარჯიშობენ
ჭარბთმიანობის განვითარების მიზეზებზე, დიაგნოსტიკასა და მკურნალობის საშუალებებზე გვესაუბრება ესმა ჯამასპიშვილი, ექიმი ენდოკრინოლოგი, ჰარბინის (ჩინეთი) სამედიცინო უნივერსიტეტის მეორე აფილირებული ჰოსპიტლის დოქტორანტი ენდოკრინოლოგიის განხრით.