რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
როგორ ვისუნთქოთ
mkurnali.geსწორად სუნთქავთ? - ამ კითხვაზე, შესაძლოა, ბევრს გაეცინოს - ჩვენ ხომ განუწყვეტლივ ვსუნთქავთ, უამისოდ სიცოცხლე წარმოუდგენელია! მიუხედავად ამისა, ბევრი სუნთქავს არასწორად - ბოლომდე არ იყენებს ფილტვების სასუნთქ ტევადობას და ორგანიზმს საჭირო რაოდენობის ჟანგბადს ვერ აწვდის.


სუნთქვის  მაკონტროლებელი ცენტრი
თავის ტვინში, კერძოდ, მოგრძო ტვინში მდებარეობს ავტომატურად მოქმედი სუნთქვის ცენტრი. სწორედ მისგან გამომავალი ნერვული იმპულსების მეშვეობით სუნთქავს ადამიანი ძილში და უგონო მდგომარეობაშიც კი სუნთქვის ტიპები
არსებობს სამი ტიპის სუნთქვა: მკერდზედა, მკერდქვედა (დიაფრაგმული) და მუცლისმიერი. სამივე ნორმალურია, მაგრამ მათ შორის ფიზიოლოგიურად ყველაზე მეტად მუცლისმიერი სუნთქვაა გამართლებული. ახალშობილის სუნთქვას თუ დააკვირდებით, დაინახავთ, როგორ ფართოვდება ყოველი ჩასუნთქვისას მისი გულმკერდი, როგორ იწევს ზემოთ მუცელი, ამოსუნთქვისას კი გულმკერდის პარალელურად მუცელიც ეშვება. მოზრდილი ადამიანის სუნთქვის პროცესზე დაკვირვებისას კი შეამჩნევთ, რომ სუნთქვაში მუცელი თითქმის არ მონაწილეობს, მხოლოდ გულმკერდი მოძრაობს. ცხოვრების დაძაბული რიტმისა და ხშირი სტრესის გამო მოზრდილთა უმრავლესობა გადაეჩვია სწორ სუნთქვას. ამას ემატება თანამედროვე ცხოვრების წესი - უმრავლესობა დიდ დროს ხელოვნურად შექმნილ ატმოსფეროში, გამათბობლებითა და კონდიციონერებით გამომშრალ გარემოში ატარებს. ტანზე მჭიდროდ მოტმასნილი და სინთეზური ქსოვილისგან დამზადებული სამოსი პრაქტიკულად შეუძლებელს ხდის კანიდან ორგანიზმში ჟანგბადის შეღწევას. საბოლოოდ კი ჟანგბადის დეფიციტი ამა თუ იმ პათოლოგიის მიზეზად იქცევა. სწორი სუნთქვა
სწორია მშვიდი და ღრმა სუნთქვა, რომელიც სამფაზიანია: წამამდე ხანგრძლივობის ჩასუნთქვა, ნახევარწამიანი პაუზა და ერთწამიანი ამოსუნთქვა. სწორი სუნთქვა:
  • ამშვიდებს ნერვულ სისტემას;
  • აუმჯობესებს ნივთიერებათაAცვლას;
  • არეგულირებს შინაგანი სეკრეციის ჯირკვლებისა და საჭმლის მომნელებელი ორგანოების მუშაობას.
  • განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მუცლით სუნთქვა, რომელიც:
  • აქვეითებს არტერიულ წნევას;
  • ამცირებს გულის დატვირთვას;
  • ახორციელებს საჭმლის მომნელებელი ტრაქტის ერთგვარ მასაჟს;
  • აქვს ყაბზობის საწინააღმდეგო ეფექტი;
  • მუცლის კუნთების მუდმივი მოძრაობის წყალობით ხელს უშლის მუცელსა და თეძოებზე ცხიმის ჩალაგებას და ადამიანს ტანადობის შენარჩუნებაში ეხმარება.
ვისწავლოთ მუცლით სუნთქვა
იმის დასადგენად, სწორად სუნთქავთ თუ არა, დაჯექით მოხერხებულად, მოეშვით და შეიგრძენით, როგორ სუნთქავთ. ნუ ეცდებით, შეგნებულად ჩაერიოთ ამ პროცესში. უმეტესად ადამიანი გულმკერდით ზედაპირულ სუნთქვას სჯერდება და არ ახდენს ფილტვის მწვერვალების ვენტილაციას, რაც მხოლოდ მუცლით სუნთქვით მიიღწევა. გთავაზობთ ვარჯიშს, რომელიც მუცლით სუნთქვაში დაგეხმარებათ: 1. ვარჯიშის დაწყებამდე მოიხსენით ქამარი და გაიხადეთ ტანსაცმელი, რომელიც თავისუფლად მოძრაობას გიშლით;
2. დაწექით ზურგზე მყარზედაპირიან საწოლზე ან იატაკზე. მუხლები მოხარეთ. თავი ისე დადეთ პატარა ბალიშზე, რომ გულმკერდისა და მუცლის მოძრაობაზე დაკვირვების საშუალება გქონდეთ;
3. მაქსიმალურად ამოისუნთქეთ პირით;
4. ნელა ჩაისუნთქეთ ცხვირით და დააკვირდით, როგორ იწევს ზემოთ მუცელი. ისეთი შეგრძნება უნდა გაგიჩნდეთ, თითქოს ჰაერით ივსებით. მუცლის კუნთები მოადუნეთ, რათა დიაფრაგმა უფრო მეტად დაეშვას მუცლის ღრუში და სუნთქვაც უფრო ეფექტიანი იყოს;
5. ჩვეულებრივ, ჰაერი ყოველთვის რჩება ფილტვებში, დიაფრაგმის ზევით, და ვერ აღწევს მუცლის ღრუში, მაგრამ წარმოიდგინეთ, რომ სხეულის ქვე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
და ნაწილი, კერძოდ, მუცელი და ქვედა კიდურები, ღრუ ორგანოებია, რომელთა ავსებაც ჩასუნთქვისას უნდა სცადოთ. შეგიძლიათ წარმოიდგინოთ, რომ იმ ზედაპირის ქვეშ, რომელზეც წევხართ, მოთავსებულია მილებიანი სარდაფი. ღრმა ჩასუნთქვისას ეცადეთ, ჰაერი სწორედ მათგან შეისუნთქოთ. წარმოსახვა დაგეხმარებათ, უფრო მეტად დაძაბოთ სუნთქვა და აამოქმედოთ ამ პროცესისთვის აუცილებელი ყველა კუნთი. განაგრძეთ, ვიდრე არ შეიგრძნობთ, რომ ფილტვები ჰაერით მაქსიმალურად აივსო.
6. შემდეგ ამოისუნთქეთ პირით. ტუჩები ისე მოამრგვალეთ, თითქოს უსტვენთ - ეს ფილტვებსა და დიაფრაგმაზე უკუწნევას იწვევს. შეისვენეთ რამდენიმე წამი და ეს ყველაფერი გაიმეორეთ. ვარჯიში შეასრულეთ 15-ჯერ, თუ შეგიძლიათ, მეტჯერაც, თან თვალი ადევნეთ საკუთარ მდგომარეობას.  ერთმანეთის მიყოლებით გაიმეორეთ 6-ვე ეტაპი, ეცადეთ ერთმანეთს შეუნაცვლოთ გულმკერდისმიერი და მუცლისმიერი სუნთქვა.



კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
"ოჯახის მკურნალი" ახალ ინოვაციურ პროდუქტს სთავაზობს მომხმარებელს. ვებგვერდზე www.mkurnali.ge კითხვა-პასუხის უფასო სერვისი წლებია არსებობს. მასზე სტაბილურად მზარდი მოთხოვნიდან გამომდინარე მომსახურების დახვეწა და განვითარება გადაწყდა.
ბავშვიან ოჯახში შოკოლადის მსურველი ყოველთვის მოიძებნება. არც უფროსები იტყვიან მასზე უარს, მაგრამ საქმე იმაშია, რომ ბავშვისთვის განკუთვნილი შოკოლადი აუცილებლად ხარისხიანი უნდა იყოს. კაკაოთი დამზადებული ტკბილეული ყველა შოკოლადი როდია და არც ღირს მათი სისტემატურად მიწოდება ბავშვისთვის.
თურმე, თუ დარიჩინშერეულ თაფლს პურს წაუსმევთ და ყოველდღიურად საუზმეზე მიირთმევთ, მიოკარდიუმის ინფარქტის განვითარებას თავიდან აიცილებთ. თაფლში შერეული დარიჩინი არტერიებში ქოლესტერინის დონეს მნიშვნელოვნად აქვეითებს და განამტკიცებს გულის კუნთს.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
შეკრულობის საწინაღმდეგოდ კარგი ეფექტი აქვს სტაფილოს წვენს. 150-200 მლ ახალგაწურული წვენი დღეში 2-3 ჯერ უნდა მიირთვათ, სულ მცირე სამი კვირის განმავლობაში.
გასტრიტი კუჭის ლორწოვანი გარსის ანთებაა. ზოგჯერ, მძიმე მიმდინარეობის შემთხვევაში, ზანდება კუჭის ლორწოვან გარსზე ღრმად მდებარე შრეები.
პანკრეასის (კუჭუკანა ჯირკვლის) დაავადებები უხშირესად აღენიშნება მათ, ვინც ალკოჰოლისა და ე.წ. ფასტ-ფუდის" (სწრაფი კვების) დიდი მოყვარულია, რეგულარულად მიირთმევს კონსერვებს, შებოლილ და ცხიმიან ხორცს, საზოგადოდ, არაჯანსაღი პროდუქტებით იკვებება.
რბილი, ნატურალური, გემრიელი წამალი, რომლის მიღებაც ხანგრძლივადაა შესაძლებელი. არ იწვევს შეჩვევას და სრულიად უსაფრთხოა.
მუცლის არეში ტკივილის 10 მიზეზი. 1. მწვავე აპენდიციტი: ტკივილი თავიდან აღინიშნება მუცლის ზედა ნაწილში და ჭიპთან, შემდეგ
საჭმლის მომნელებელი სისტემა ასრულებს საჭმლის გადამუშავებისა და საკვები ნივთიერებებით ორგანიზმის მომარაგების ფუნქციას. რამოდენიმე საინტერესო ფაქტი, რომელიც ყველასთვის ცნობილი არაა.
23 ოქტომბერი 2016
ასაკთან ერთად ადამიანებს სულ უფრო მეტად ერღვევათ ძილის პროცესი. მოხუცებულთა უმრავლესობა, ჩვეულებრივ, უძილობას უჩივის.
18 ოქტომბერი 2016
მეცნიერებმა 16 000 ადამიანის მონაწილეობით ჩატარებული 16 კვლევის შედეგები გააანალიზეს. მათ მოხალისეებში დნმ-ის მეთილირების დონე შეაფასეს.
დანიშნულების მიხედვით გამოყოფენ საყოფაცხოვრებო, სპორტულ, სპეციალურ სამუშაო, საბავშვო, სამხედრო, სამკურნალო და სხვა ფეხსაცმელს.

ფეხსაცმელი უნდა პასუხობდეს ჰიგიენურ პრინციპებს:

1) ჰქონდეს დაბალი თბოგამტარობა, უზრუნველყოს ფეხსაცმლის სივრცის მიკროკლიმატი, მისი ვენტილაცია;

ჭარბი წონის გამო ადამიანი მომხიბვლელობას რომ კარგავს და ვეღარც სასურველ სამოსს იხდენს, მყისვე დიეტას მიმართავს. სწრაფი შედეგის ეშხით, ამ დროს უმთავრესია, ზიანი არ მიადგეს ჯანმრთელობას.

საშიში
შიმშილი: წონის დაკლების ყველაზე ექსტრემალური და მავნე ხერხია - სრულიად არაფრის ჭამა; შიმშილი - ეს არის ძლიერი სტრესი ორგანიზმისთვის, რომელსაც ნებისმიერი დაავადების გამოწვევა შეუძლია. ძალიან ხშირად, “სადაც წვრილია, იქ წყდება”, ანუ თუ ორგანიზმში რაიმე სუსტი ადგილია, ის ზიანდება.

დაავადებული სახსრების მოვლა, სხვა პათოლოგიათა მსგავსად, რამდენიმე რჩევის გათვალისწინებასა და საჭირო ღონისძიებათა პერიოდულ თუ მუდმივ გატარებას გულისხმობს, რაც არც ისე ძნელია.

იკვებეთ ორგანიზმის სასიკეთოდ
სახსრების დაავადებებისას ერიდეთ მწარე, მჟავე და მლაშე კერძებს. ეცადეთ, მენიუ მცენარეული საკვებითა და ვიტამინებით გაამდიდროთ. განსაკუთრებით სასარგებლოა მწვანე ჩაი, ვაშლი, ქლიავი, ლიმონი, მოცვი და ქაცვი.