რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
როგორ ვისუნთქოთ
mkurnali.geსწორად სუნთქავთ? - ამ კითხვაზე, შესაძლოა, ბევრს გაეცინოს - ჩვენ ხომ განუწყვეტლივ ვსუნთქავთ, უამისოდ სიცოცხლე წარმოუდგენელია! მიუხედავად ამისა, ბევრი სუნთქავს არასწორად - ბოლომდე არ იყენებს ფილტვების სასუნთქ ტევადობას და ორგანიზმს საჭირო რაოდენობის ჟანგბადს ვერ აწვდის.


სუნთქვის  მაკონტროლებელი ცენტრი
თავის ტვინში, კერძოდ, მოგრძო ტვინში მდებარეობს ავტომატურად მოქმედი სუნთქვის ცენტრი. სწორედ მისგან გამომავალი ნერვული იმპულსების მეშვეობით სუნთქავს ადამიანი ძილში და უგონო მდგომარეობაშიც კი სუნთქვის ტიპები
არსებობს სამი ტიპის სუნთქვა: მკერდზედა, მკერდქვედა (დიაფრაგმული) და მუცლისმიერი. სამივე ნორმალურია, მაგრამ მათ შორის ფიზიოლოგიურად ყველაზე მეტად მუცლისმიერი სუნთქვაა გამართლებული. ახალშობილის სუნთქვას თუ დააკვირდებით, დაინახავთ, როგორ ფართოვდება ყოველი ჩასუნთქვისას მისი გულმკერდი, როგორ იწევს ზემოთ მუცელი, ამოსუნთქვისას კი გულმკერდის პარალელურად მუცელიც ეშვება. მოზრდილი ადამიანის სუნთქვის პროცესზე დაკვირვებისას კი შეამჩნევთ, რომ სუნთქვაში მუცელი თითქმის არ მონაწილეობს, მხოლოდ გულმკერდი მოძრაობს. ცხოვრების დაძაბული რიტმისა და ხშირი სტრესის გამო მოზრდილთა უმრავლესობა გადაეჩვია სწორ სუნთქვას. ამას ემატება თანამედროვე ცხოვრების წესი - უმრავლესობა დიდ დროს ხელოვნურად შექმნილ ატმოსფეროში, გამათბობლებითა და კონდიციონერებით გამომშრალ გარემოში ატარებს. ტანზე მჭიდროდ მოტმასნილი და სინთეზური ქსოვილისგან დამზადებული სამოსი პრაქტიკულად შეუძლებელს ხდის კანიდან ორგანიზმში ჟანგბადის შეღწევას. საბოლოოდ კი ჟანგბადის დეფიციტი ამა თუ იმ პათოლოგიის მიზეზად იქცევა. სწორი სუნთქვა
სწორია მშვიდი და ღრმა სუნთქვა, რომელიც სამფაზიანია: წამამდე ხანგრძლივობის ჩასუნთქვა, ნახევარწამიანი პაუზა და ერთწამიანი ამოსუნთქვა. სწორი სუნთქვა:
  • ამშვიდებს ნერვულ სისტემას;
  • აუმჯობესებს ნივთიერებათაAცვლას;
  • არეგულირებს შინაგანი სეკრეციის ჯირკვლებისა და საჭმლის მომნელებელი ორგანოების მუშაობას.
  • განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მუცლით სუნთქვა, რომელიც:
  • აქვეითებს არტერიულ წნევას;
  • ამცირებს გულის დატვირთვას;
  • ახორციელებს საჭმლის მომნელებელი ტრაქტის ერთგვარ მასაჟს;
  • აქვს ყაბზობის საწინააღმდეგო ეფექტი;
  • მუცლის კუნთების მუდმივი მოძრაობის წყალობით ხელს უშლის მუცელსა და თეძოებზე ცხიმის ჩალაგებას და ადამიანს ტანადობის შენარჩუნებაში ეხმარება.
ვისწავლოთ მუცლით სუნთქვა
იმის დასადგენად, სწორად სუნთქავთ თუ არა, დაჯექით მოხერხებულად, მოეშვით და შეიგრძენით, როგორ სუნთქავთ. ნუ ეცდებით, შეგნებულად ჩაერიოთ ამ პროცესში. უმეტესად ადამიანი გულმკერდით ზედაპირულ სუნთქვას სჯერდება და არ ახდენს ფილტვის მწვერვალების ვენტილაციას, რაც მხოლოდ მუცლით სუნთქვით მიიღწევა. გთავაზობთ ვარჯიშს, რომელიც მუცლით სუნთქვაში დაგეხმარებათ: 1. ვარჯიშის დაწყებამდე მოიხსენით ქამარი და გაიხადეთ ტანსაცმელი, რომელიც თავისუფლად მოძრაობას გიშლით;
2. დაწექით ზურგზე მყარზედაპირიან საწოლზე ან იატაკზე. მუხლები მოხარეთ. თავი ისე დადეთ პატარა ბალიშზე, რომ გულმკერდისა და მუცლის მოძრაობაზე დაკვირვების საშუალება გქონდეთ;
3. მაქსიმალურად ამოისუნთქეთ პირით;
4. ნელა ჩაისუნთქეთ ცხვირით და დააკვირდით, როგორ იწევს ზემოთ მუცელი. ისეთი შეგრძნება უნდა გაგიჩნდეთ, თითქოს ჰაერით ივსებით. მუცლის კუნთები მოადუნეთ, რათა დიაფრაგმა უფრო მეტად დაეშვას მუცლის ღრუში და სუნთქვაც უფრო ეფექტიანი იყოს;
5. ჩვეულებრივ, ჰაერი ყოველთვის რჩება ფილტვებში, დიაფრაგმის ზევით, და ვერ აღწევს მუცლის ღრუში, მაგრამ წარმოიდგინეთ, რომ სხეულის ქვე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
და ნაწილი, კერძოდ, მუცელი და ქვედა კიდურები, ღრუ ორგანოებია, რომელთა ავსებაც ჩასუნთქვისას უნდა სცადოთ. შეგიძლიათ წარმოიდგინოთ, რომ იმ ზედაპირის ქვეშ, რომელზეც წევხართ, მოთავსებულია მილებიანი სარდაფი. ღრმა ჩასუნთქვისას ეცადეთ, ჰაერი სწორედ მათგან შეისუნთქოთ. წარმოსახვა დაგეხმარებათ, უფრო მეტად დაძაბოთ სუნთქვა და აამოქმედოთ ამ პროცესისთვის აუცილებელი ყველა კუნთი. განაგრძეთ, ვიდრე არ შეიგრძნობთ, რომ ფილტვები ჰაერით მაქსიმალურად აივსო.
6. შემდეგ ამოისუნთქეთ პირით. ტუჩები ისე მოამრგვალეთ, თითქოს უსტვენთ - ეს ფილტვებსა და დიაფრაგმაზე უკუწნევას იწვევს. შეისვენეთ რამდენიმე წამი და ეს ყველაფერი გაიმეორეთ. ვარჯიში შეასრულეთ 15-ჯერ, თუ შეგიძლიათ, მეტჯერაც, თან თვალი ადევნეთ საკუთარ მდგომარეობას.  ერთმანეთის მიყოლებით გაიმეორეთ 6-ვე ეტაპი, ეცადეთ ერთმანეთს შეუნაცვლოთ გულმკერდისმიერი და მუცლისმიერი სუნთქვა.



კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
მეცნიერების აზრით, ყოველდღიურად ჩაის მიღებისას დემენციის რისკი 50%-ით მცირდება. „დემენციის გენის“ არსებობისას კი ტვინში ტოქსიური ნადებების წარმოქმნის ალბათობა 86%-ით მცირდება. აღსანიშნავია, რომ შავი და მწვანე ჩაი ტვინისთვის ერთნაირად სასარგებლოა.
რედაქციაში ბევრი წერილი შემოდის, როდესაც მკითხველს აინტერესებს როგორ მოიშორონ კოჟრები. გეტყვით, რომ აფთიაქებში იყიდება კოჟრის (ე.წ. "მაზოლის") საწინააღმდეგო "პლასტირები". მის გამოყენებამდე უნდა გაიკეთოთ თბილი წყლის აბაზანა, შემდეგ კარგად გაიმშრალოთ ის ადგილი, სადაც კოჟრი გაქვთ
იაპონია მოსახლეობის დღეგრძელობის კუთხით მსოფლიო ლიდერის პოზიციებს კარგავს. მას მალე სამხრეთ კორეა გადაასწრებს. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ გადახედა თავის პროგნოზებს და მნიშვნელოვანი ანალიზი გაუკეთა 35 განვითარებულ ქვეყანაში სიცოცხლის ხანგრძლივობის მაჩვენებლებს.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
1. მაკარონი კეტჩუპითა და ყველით- პომიდორი მჟავე პროდუქტია და მისი შერევა სახამებლის ნახშირწყლებთან (მაკარონის ნაწარმი) ნიშნავს, რომ ზიანი მივაყენოთ საკვების მონელებას. ასევე არაა რეკომენდებული მაკარონი გახეხილ ყველთან ერთად, რადგანაც ასეთი რთული ერთობლიობა იწვევს სიმძიმის გრძნობას.
ცნობილია, რომ ცხოველური ფერმენტების სისტემატურად მიღება არასასურველია. ამ დროს ორგანიზმი საკუთარი ფერმენტების გამომუშავებას წყვეტს, მცენარეული ფერმენტები კი, პირიქით, ასტიმულირებს ორგანიზმში ფერმენტების წარმოქმნას.
კუჭუკანა ჯირკვლის (პანკრეასის) პრობლემები უფრო ხშირად მათ აღენიშნებათ, ვინც ალკოჰოლის მოყვარულია, რეგულარულად მიირთმევს ცხიმიან ხორცს, კონსერვებს, ე.წ. ფასტ-ფუდს (ანუ იკვებება სწრაფი კვების ობიექტებზე) და სხვა მძიმე საკვებს.
შეკრულობის საწინაღმდეგოდ კარგი ეფექტი აქვს სტაფილოს წვენს. 150-200 მლ ახალგაწურული წვენი დღეში 2-3 ჯერ უნდა მიირთვათ, სულ მცირე სამი კვირის განმავლობაში.
გასტრიტი კუჭის ლორწოვანი გარსის ანთებაა. ზოგჯერ, მძიმე მიმდინარეობის შემთხვევაში, ზანდება კუჭის ლორწოვან გარსზე ღრმად მდებარე შრეები.
პანკრეასის (კუჭუკანა ჯირკვლის) დაავადებები უხშირესად აღენიშნება მათ, ვინც ალკოჰოლისა და ე.წ. ფასტ-ფუდის" (სწრაფი კვების) დიდი მოყვარულია, რეგულარულად მიირთმევს კონსერვებს, შებოლილ და ცხიმიან ხორცს, საზოგადოდ, არაჯანსაღი პროდუქტებით იკვებება.
17 მაისი 2017
ამერიკელ მეცნიერთა განცხადებით, დაბერების პროცესი 39 წლიდან იწყება. ამ ასაკიდან ადამიანის გონებრივი შესაძლებლობები რამდენადმე სუსტდება, ირღვევა საყრდენ-მამოძრავებელი აპარატის ფუნქციაც.
27 აპრილი 2017
მამაკაცები, რომლებსაც ქრონიკული შფოთვა აღენიშნებათ, 2-ჯერ უფრო ხშირად ავადდებიან ონკოლოგიური დაავადებებით, ვიდრე ის პირები, რომლებსაც ფსიქიკური დარღვევები არ აწუხებთ. ამაზე მეტყველებს კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერთა მიერ მიღებული კვლევის შედეგები.
აშშ-ის რამდენიმე შტატში ჩატარებული გამოკითხვით გაირკვა, რომ დასაქმებულთა ნახევარზე (60 %-ზე) მეტი სამუშაო დღეების ყველაზე დიდ მინუსად მიღებულ სტრესს ასახელებს. გამოკითხულთა 25 %-ს მიაჩნია, რომ ჯანმრთელობაზე ნეგატიურ გავლენას სამუშაო პირობები ახდენს.
ალკოჰოლის მოხმარება მრავალი დაავადების პროვოცირებას უწყობს ხელს. ეთანოლის გარდა, ალკოჰოლური სასმელების შემადგენლობაში შეიძლება სხვა მავნე ნივთიერებებიც იყოს. განსაკუთრებით საყურადღებოა, ზოგიერთი სახეობის სპირტიან სასმელში, შაქრის მაღალი შემცველობა, რაც ტიპი 2 შაქრიანი დიაბეტის განვითარებას იწვევს.
რეგულარულ ვარჯიშს რომ უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ორგანიზმის ჯანმრთელობის, ნერვული სისტემის განმტკიცების, ახალგაზრდობის შენარჩუნებისა და სიცოცხლის გახანგრძლივებისთვის, ყველამ კარგად იცის. ვარჯიშის მოყვარულ ფიზიკურად აქტიურ პირებს ბევრ გამორჩეულ ნიშანთან ერთად კუნთოვანი სისტემა და კანიც უფრო ჯანსაღი აქვთ.