რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
როგორ ვისუნთქოთ
mkurnali.geსწორად სუნთქავთ? - ამ კითხვაზე, შესაძლოა, ბევრს გაეცინოს - ჩვენ ხომ განუწყვეტლივ ვსუნთქავთ, უამისოდ სიცოცხლე წარმოუდგენელია! მიუხედავად ამისა, ბევრი სუნთქავს არასწორად - ბოლომდე არ იყენებს ფილტვების სასუნთქ ტევადობას და ორგანიზმს საჭირო რაოდენობის ჟანგბადს ვერ აწვდის.


სუნთქვის  მაკონტროლებელი ცენტრი
თავის ტვინში, კერძოდ, მოგრძო ტვინში მდებარეობს ავტომატურად მოქმედი სუნთქვის ცენტრი. სწორედ მისგან გამომავალი ნერვული იმპულსების მეშვეობით სუნთქავს ადამიანი ძილში და უგონო მდგომარეობაშიც კი სუნთქვის ტიპები
არსებობს სამი ტიპის სუნთქვა: მკერდზედა, მკერდქვედა (დიაფრაგმული) და მუცლისმიერი. სამივე ნორმალურია, მაგრამ მათ შორის ფიზიოლოგიურად ყველაზე მეტად მუცლისმიერი სუნთქვაა გამართლებული. ახალშობილის სუნთქვას თუ დააკვირდებით, დაინახავთ, როგორ ფართოვდება ყოველი ჩასუნთქვისას მისი გულმკერდი, როგორ იწევს ზემოთ მუცელი, ამოსუნთქვისას კი გულმკერდის პარალელურად მუცელიც ეშვება. მოზრდილი ადამიანის სუნთქვის პროცესზე დაკვირვებისას კი შეამჩნევთ, რომ სუნთქვაში მუცელი თითქმის არ მონაწილეობს, მხოლოდ გულმკერდი მოძრაობს. ცხოვრების დაძაბული რიტმისა და ხშირი სტრესის გამო მოზრდილთა უმრავლესობა გადაეჩვია სწორ სუნთქვას. ამას ემატება თანამედროვე ცხოვრების წესი - უმრავლესობა დიდ დროს ხელოვნურად შექმნილ ატმოსფეროში, გამათბობლებითა და კონდიციონერებით გამომშრალ გარემოში ატარებს. ტანზე მჭიდროდ მოტმასნილი და სინთეზური ქსოვილისგან დამზადებული სამოსი პრაქტიკულად შეუძლებელს ხდის კანიდან ორგანიზმში ჟანგბადის შეღწევას. საბოლოოდ კი ჟანგბადის დეფიციტი ამა თუ იმ პათოლოგიის მიზეზად იქცევა. სწორი სუნთქვა
სწორია მშვიდი და ღრმა სუნთქვა, რომელიც სამფაზიანია: წამამდე ხანგრძლივობის ჩასუნთქვა, ნახევარწამიანი პაუზა და ერთწამიანი ამოსუნთქვა. სწორი სუნთქვა:
  • ამშვიდებს ნერვულ სისტემას;
  • აუმჯობესებს ნივთიერებათაAცვლას;
  • არეგულირებს შინაგანი სეკრეციის ჯირკვლებისა და საჭმლის მომნელებელი ორგანოების მუშაობას.
  • განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მუცლით სუნთქვა, რომელიც:
  • აქვეითებს არტერიულ წნევას;
  • ამცირებს გულის დატვირთვას;
  • ახორციელებს საჭმლის მომნელებელი ტრაქტის ერთგვარ მასაჟს;
  • აქვს ყაბზობის საწინააღმდეგო ეფექტი;
  • მუცლის კუნთების მუდმივი მოძრაობის წყალობით ხელს უშლის მუცელსა და თეძოებზე ცხიმის ჩალაგებას და ადამიანს ტანადობის შენარჩუნებაში ეხმარება.
ვისწავლოთ მუცლით სუნთქვა
იმის დასადგენად, სწორად სუნთქავთ თუ არა, დაჯექით მოხერხებულად, მოეშვით და შეიგრძენით, როგორ სუნთქავთ. ნუ ეცდებით, შეგნებულად ჩაერიოთ ამ პროცესში. უმეტესად ადამიანი გულმკერდით ზედაპირულ სუნთქვას სჯერდება და არ ახდენს ფილტვის მწვერვალების ვენტილაციას, რაც მხოლოდ მუცლით სუნთქვით მიიღწევა. გთავაზობთ ვარჯიშს, რომელიც მუცლით სუნთქვაში დაგეხმარებათ: 1. ვარჯიშის დაწყებამდე მოიხსენით ქამარი და გაიხადეთ ტანსაცმელი, რომელიც თავისუფლად მოძრაობას გიშლით;
2. დაწექით ზურგზე მყარზედაპირიან საწოლზე ან იატაკზე. მუხლები მოხარეთ. თავი ისე დადეთ პატარა ბალიშზე, რომ გულმკერდისა და მუცლის მოძრაობაზე დაკვირვების საშუალება გქონდეთ;
3. მაქსიმალურად ამოისუნთქეთ პირით;
4. ნელა ჩაისუნთქეთ ცხვირით და დააკვირდით, როგორ იწევს ზემოთ მუცელი. ისეთი შეგრძნება უნდა გაგიჩნდეთ, თითქოს ჰაერით ივსებით. მუცლის კუნთები მოადუნეთ, რათა დიაფრაგმა უფრო მეტად დაეშვას მუცლის ღრუში და სუნთქვაც უფრო ეფექტიანი იყოს;
5. ჩვეულებრივ, ჰაერი ყოველთვის რჩება ფილტვებში, დიაფრაგმის ზევით, და ვერ აღწევს მუცლის ღრუში, მაგრამ წარმოიდგინეთ, რომ სხეულის ქვე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
და ნაწილი, კერძოდ, მუცელი და ქვედა კიდურები, ღრუ ორგანოებია, რომელთა ავსებაც ჩასუნთქვისას უნდა სცადოთ. შეგიძლიათ წარმოიდგინოთ, რომ იმ ზედაპირის ქვეშ, რომელზეც წევხართ, მოთავსებულია მილებიანი სარდაფი. ღრმა ჩასუნთქვისას ეცადეთ, ჰაერი სწორედ მათგან შეისუნთქოთ. წარმოსახვა დაგეხმარებათ, უფრო მეტად დაძაბოთ სუნთქვა და აამოქმედოთ ამ პროცესისთვის აუცილებელი ყველა კუნთი. განაგრძეთ, ვიდრე არ შეიგრძნობთ, რომ ფილტვები ჰაერით მაქსიმალურად აივსო.
6. შემდეგ ამოისუნთქეთ პირით. ტუჩები ისე მოამრგვალეთ, თითქოს უსტვენთ - ეს ფილტვებსა და დიაფრაგმაზე უკუწნევას იწვევს. შეისვენეთ რამდენიმე წამი და ეს ყველაფერი გაიმეორეთ. ვარჯიში შეასრულეთ 15-ჯერ, თუ შეგიძლიათ, მეტჯერაც, თან თვალი ადევნეთ საკუთარ მდგომარეობას.  ერთმანეთის მიყოლებით გაიმეორეთ 6-ვე ეტაპი, ეცადეთ ერთმანეთს შეუნაცვლოთ გულმკერდისმიერი და მუცლისმიერი სუნთქვა.



კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
სერიალ "გაბოროტებულის" მთავარი გმირი, ქიმიის მასწავლებელი უოლტერ უაითი კრიმინალად იქცვევა, რომელიც ნარკოტიკულ საშუალებას მეტამფეტამინს ამზადებს.
#ქველმოქმედებამარტივია - ჟურნალ ,,ოჯახის მკურნალის"" და ,,პალიტრა მედიის"" ერთობლივი პროექტია, რომელიც მძიმე სნეულებების მქონე ბავშვებს რამდენიმე ათასი ლარით დაეხმარა.
მთელმსოფლიოში მაისი გამოცხადებულია მელანომის თვედ. „ევრომელანომის“ დღეები საქართველოში - ეს ყოველწლიური საინფორმაციო კამპანიაა, რომლის მიზანია კანის კიბოს ყველაზე აგრესიული ფორმის - მელანომის ადრეულ სტადიაზე აღმოჩენის ხელშეწყობა.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
1. მაკარონი კეტჩუპითა და ყველით- პომიდორი მჟავე პროდუქტია და მისი შერევა სახამებლის ნახშირწყლებთან (მაკარონის ნაწარმი) ნიშნავს, რომ ზიანი მივაყენოთ საკვების მონელებას. ასევე არაა რეკომენდებული მაკარონი გახეხილ ყველთან ერთად, რადგანაც ასეთი რთული ერთობლიობა იწვევს სიმძიმის გრძნობას.
ცნობილია, რომ ცხოველური ფერმენტების სისტემატურად მიღება არასასურველია. ამ დროს ორგანიზმი საკუთარი ფერმენტების გამომუშავებას წყვეტს, მცენარეული ფერმენტები კი, პირიქით, ასტიმულირებს ორგანიზმში ფერმენტების წარმოქმნას.
კუჭუკანა ჯირკვლის (პანკრეასის) პრობლემები უფრო ხშირად მათ აღენიშნებათ, ვინც ალკოჰოლის მოყვარულია, რეგულარულად მიირთმევს ცხიმიან ხორცს, კონსერვებს, ე.წ. ფასტ-ფუდს (ანუ იკვებება სწრაფი კვების ობიექტებზე) და სხვა მძიმე საკვებს.
შეკრულობის საწინაღმდეგოდ კარგი ეფექტი აქვს სტაფილოს წვენს. 150-200 მლ ახალგაწურული წვენი დღეში 2-3 ჯერ უნდა მიირთვათ, სულ მცირე სამი კვირის განმავლობაში.
გასტრიტი კუჭის ლორწოვანი გარსის ანთებაა. ზოგჯერ, მძიმე მიმდინარეობის შემთხვევაში, ზანდება კუჭის ლორწოვან გარსზე ღრმად მდებარე შრეები.
პანკრეასის (კუჭუკანა ჯირკვლის) დაავადებები უხშირესად აღენიშნება მათ, ვინც ალკოჰოლისა და ე.წ. ფასტ-ფუდის" (სწრაფი კვების) დიდი მოყვარულია, რეგულარულად მიირთმევს კონსერვებს, შებოლილ და ცხიმიან ხორცს, საზოგადოდ, არაჯანსაღი პროდუქტებით იკვებება.
05 მაისი 2017
გრელინი შიმშილის გრძნობაზე პასუხისმგებელი ჰორმონია. იგი უშუალოდ კუჭში გამომუშავდება. მთელი ეს პროცესი შეიძლება ისე ვაკონტროლოთ, რომ შიმშილის გრძნობა მუდამ არ გვდევდეს.
08 მაისი 2017
ექიმების აზრით, თითოეულ კონკრეტულ ადამიანს შეუძლია ჯანმრთელობის ოპტიმალურ მდგომარეობას მიაღწიოს შემდეგი რჩევების გათვალისწინებით:

1. ცხოვრების აქტიური რეჟიმი. ფიზიკური დატვირთვის არარსებობა ადამიანს სიცოცხლის 4 წელს ართმევს.
კაცობრიობამ პირიდან უსიამოვნო სუნთან ბრძოლის უამრავი მეთოდი გამოიგონა. ბრძოლის #1 თანამედროვე მეთოდი, კბილების რეგულარული წმენდაა, თუმცა
ეს აბსოლუტურად მცდარი შეხედულებაა. გამოკვლევები ცხადყოფს, რომ 50 წლამდე ასაკის მამაკაცს ინფარქტის განვითარების მილიონიდან ერთი შანსი აქვს,
• არასოდეს მოისინჯოთ და ატაროთ სხვისი ლინზები;