რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
უძილობის ოთხი მიზეზი
უძილობის ოთხი მიზეზი
დაძაბული დღის შემდეგ, დაძინება განსაკუთრებით რთულდება, რასაც, ძილის ხელისშემშლელი ზოგიერთი ჩვენი ჩვევაც განაპირობებს. ამიტომ ვიდრე აბებს მიადგებით, სცადეთ, იქნებ ორგანიზმს ბუნებრივი გზით დაეხმაროთ.

ძილის პროცესს შეიძლება ხელი შეუშალოს

მოჭარბებულმა შთაბეჭდილებებმა.

საძინებლის ზღურბლის გადასვლის შემდეგ, შეეცადეთ აღარ იფიქროთ განვლილი დღის პრობლემებზე. არასოდეს მოიწყოთ საძინებელში სამუშაო კაბინეტი ან აქტიური დასვენების ოთახი.

საწოლში დაწოლის შემდეგ, ნუღარ მიუბრუნდებით კომპიუტერს სამუშაოდ ან გასართობად. გაითვალისწინეთ, რომ თქვენი საძინებელი მხოლოდ ძილისთვისაა. სასარგებლოა ძილის წინ სუფთაა ჰაერზე გასეირნება. მძაფრსიუჟეტიან ფილმებს, ინტელექტუალურ საუბრებს, სათამაშო სიუჟეტის გადაცემებს, საღამოს სჯობს
You must have Flash Player installed in order to see this player.
არ უყუროთ.

არასტაბილურმა რეჟიმმა

შეეცადეთ ყოველ საღამოს, ერთსა და იმავე დროს, შუაღამემდე დაწვეთ დასაძინებლად.

ცარიელმა ან გადავსებულმა კუჭმა

საღამოს მოერიდეთ, ცხიმიანი, მარილიანი, სუნელებით შეზავებული კერძების მიღებას. მათ ძნელად ინელებს კუჭ-ნაწლავის ტრაქტი, რაც აუცილებლად აისახება ძილის ხარისხზეც. სჯობს, დაძინებამდე რამოდენიმე საათით ადრე მიირთვათ მსუბუქი საკვები - ხაჭო, მოხარშული ბოსტნეული, მაწონი, კეფირი. ღამით მოერიდეთ ალკოჰოლურ სასმელებს, მაგარ ჩაის და ყავას.

სიცხემ და სიცივემ


საძინებელში ჰაერის ტემპერატურა უნდა იყოს 20°C. უარი თქვით ღამის პერანგებზე და სხვა სამოსზე. ასე სხეული უკეთ ისვენებს. თუ არ გიყვართ შიშველი ძილი, შეარჩიეთ ნატურალური ქსოვილის სამოსი.

ლალი ჩხიკვაძე
თარიღი : 24-04-2016
jinjo
როდემდე უნდა წეროთ ერთი და იგივე
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
გარგარი შეიცავს ადვილად ასათვისებელ ნახშირწყლებს (გლუკოზას, ფრუქტოზას, საქაროზას), ორგანულ მჟავებს, მინერალურ (კალიუმის, კალციუმის, რკინის, ფოსფორის) მარილებს, A, B ჯგუფის, C, PP და სხვა ვიტამინებს,
სპეციალისტების თქმით, სექსუალური ცხოვრების დიდი ხნით შეკავება ქალის ფიზიკური და ფსიქიკური ჯანმრთელობისთვის საშიშია. ასეთ პირობებში ის უფრო ცუდად უმკლავდება სტრესს. საქმე ისაა, რომ სექსის დროს ხდება ენდორფინების - კარგი განწყობის ჰორმონები - გამომუშავება.
ადამიანთა უმრავლესობას, გამოსასვლელ დღეებში სადილობამდე უყვარს ლოგინში კოტრიალი, რის შემდეგაც თავს დამძიმებულად და მოდუნებულად გრძნობს.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
მარადიული ახალგაზრდობის საიდუმლო არა მარტო გენებშია. იმ ქალების მესამედი, რომლებიც ასაკთან შედარებით 10 წლით ახალგაზრდულად გამოიყურებიან, უბრალოდ ცხოვრების სწორ წესს მისდევს. კვლევამ აჩვენა, რომ იმ ქალების 2/3, რომლებიც ხანდაზმულ ასაკში კარგად გამოიყურებიან,
პლასტმასის ბოთლებიდან წყლის რეგულარულად სმა საზიანოა ორგანიზმის ჯანმრთელობისთვის - ამ დასკვნამდე მივიდნენ საერთაშორისო ექსპერტები ფართომასშტაბიანი კვლევის შედეგად. ექსპერიმენტში მონაწილეობა მიიღო 1500 მოხალისემ. მათ შორის ორსულებმა და ბავშვებმა.
ალკოჰოლის მოხმარება მრავალი დაავადების პროვოცირებას უწყობს ხელს. ეთანოლის გარდა, ალკოჰოლური სასმელების შემადგენლობაში შეიძლება სხვა მავნე ნივთიერებებიც იყოს. განსაკუთრებით საყურადღებოა, ზოგიერთი სახეობის სპირტიან სასმელში, შაქრის მაღალი შემცველობა, რაც ტიპი 2 შაქრიანი დიაბეტის განვითარებას იწვევს.
მძღოლები ხშირად ბრმად ენდობიან ნავიგატორებს, რასაც ზოგჯერ არასასიამოვნო ინციდენტი ახლავს თან. ლონდონის უნივერსიტეტის მკვლევრებმა დაადგინეს, რომ მსგავსი მოწყობილობა თრგუნავს ტვინის იმ ზონის აქტიურობას, რომელსაც ჩვენ ჩვეულებრივ, ნავიგაციისთვის ვიყენებთ. საჭიროა შევეცადოთ რუკაში დამოუკიდებლად გარკვევას.
ალკოჰოლი ნაბახუსევის წამალი არ არის. ბრიტანეთის სამედიცინო ცენტრის სპეციალისტების აზრით, არ არსებობს სამეცნიერო მტკიცებულება იმისა, რომ ალკოჰოლი ნაბახუსევის სინდრომის დროს მდგომარეობას ამსუბუქებდეს.
როგორც წესი, ნაბახუსევის სინდრომი იწყება სისხლში ალკოჰოლის კონცენტრაციის მკვეთრი შემცირების შედეგად,
ალკოჰოლის ხშირი მოხმარება ჯანმრთლობისთვის მავნებელია, თუმცა დღესასწაულებზე სასმელზე უარის თქმა ზოგჯერ შეუძლებელია. დღესასწაულებისთვის მომზადებაა საჭირო. რამდენიმე დღით ადრე, იოდშემცველი პროდუქტების მიღებაა რეკომენდებული (ზღვის კომბოსტო, ზღვის თევზი, ზღვის პროდუქტები, ფეიხოა).
15 დეკემბერი 2016
კომპიუტერული თამაშები ხანდაზმულ ადამიანებს ჭკუასუსტობისგან იხსნის. კომპიუტერული თამაშების საშუალებით ტვინის ვარჯიში დემენციისკენ მიდრეკილი ადამიანების კოგნიტიური ფუნქციების გაუარესების პროცესს ამუხრუჭებს.
08 თებერვალი 2017
აშშ-ის ჯანდაცვის ნაციონალური ინსტიტუტების მეცნიერების კვლევის მიხედვით დადგინდა, რა ხდება ტვინში ცხოვრების არასწორი წესის შემთხვევაში. კერძოდ, სიმსუქნის დროს იცვლება ტვინის დოფამინის, მოტივაციაზე პასუხისმგებელი რეცეპტორები.
ჰოლივუდის ასაკოვანმა ვარსკვლავებმა ერთ მშვენიერ დღეს ახალგაზრდობის გახანგრძლივებისა და ნაოჭების საწინააღმდეგო საშუალებების ძიება დაიწყეს. საუკეთესო ექიმებმა კი მიაგნეს „სასწაულმოქმედ საშუალებას“ - „სილამაზის ჩხვლეტას“. პირველი წარმატებული ჩხვლეტის შემდეგ ბოტოქსის ინექცია ჰოლივუდის გასართობადაც კი იქცა. სადღეისოდ ეს პროცედურა უბრალო მოკვდავთათვისაც ხელმისაწვდომია.

მძღოლები ხშირად ბრმად ენდობიან ნავიგატორებს, რასაც ზოგჯერ არასასიამოვნო ინციდენტი ახლავს თან. ლონდონის უნივერსიტეტის მკვლევრებმა დაადგინეს, რომ მსგავსი მოწყობილობა თრგუნავს ტვინის იმ ზონის აქტიურობას, რომელსაც ჩვენ ჩვეულებრივ, ნავიგაციისთვის ვიყენებთ. საჭიროა შევეცადოთ რუკაში დამოუკიდებლად გარკვევას.
კვლევებით დამტკიცებულია, რომ სმარტფონები უარყოფითად მოქმედებს ჯანმრთელობაზე, სოციალურ ურთიერთობებსა და განათლებაზე. თუმცა, ბუდაპეშტის უნივერსიტეტის სპეციალისტებმა გამოარკვიეს, რომ მობილური ტელეფონის გარეშე ბევრ ახალგაზრდას პოსტტრავმული სტრესული მოშლილობის მსგავსი სიმპტომები აღენიშნება.