რუბრიკები
ოჯახის მკურნალი
კითხვა-პასუხი
რჩევა ღამის ცვლაში დასაქმებულებს
რჩევა ღამის ცვლაში დასაქმებულებს
ძილის რეჟიმის სწორად დაგეგმვით, ღამის ცვლის პრობლემას ადვილად გაუმკლავდებით. თუ მთელი ღამის განმავლობაში ფეხზე გიწევთ ყოფნა, ისე გაუკეთეთ კორექცია რეჟიმს, რომ წინასწარ აუცილებლად შეძლოთ გამოძინება. ეს საშუალებას მოგვცემს გავუმკლავდეთ ძილის ნაკლებობით გამოწვეულ უარყოფით შედეგებს.

კალგარის უნივერსიტეტის ექსპერტები გვირჩევენ: ღამის ცვლაში გასვლის წინ, თუ ზედმეტ 2 საათს წავუძინებთ, შევძლებთ გავუმკლავდეთ დიდ დატვირთვასა და მუშაობის გრაფიკის ცვლილებას. ანუ მძიმე ღამის შემდეგ გამოძინებას, წინასწარ, უფრო დიდხანს ძილი სჯობს. მაშინ ფიზიკური მდგომარეობა გაუმჯობესდება, თავიც კარგად იმუშავებს და მეხსიერების პრობლემებიც აღარ შეიქმნება.

მეცნიერების მიერ ჩატარებულ ექსპერიმენტში
You must have Flash Player installed in order to see this player.
12 ჯანმრთელი ახალგაზრდა მონაწილეობდა, რომლებსაც, ჩვეულებრივ, ძილის პრობლემები არ აწუხებდათ. მოხალისეებს ძილის საშუალება არ მისცეს 38 საათის განმავლობაში. ამ დროის მანძილზე ტვინის მუშაობის, მეხსიერებისა და ფიზიკური გამძლეობის შეფასება მიმდინარეობდა.

ექსპერიმენტი ჩატარდა ღამის ნორმალური ძილის შემდეგ და მეორდებოდა მას შემდეგაც, როცა 6 ღამის განმავლობაში მოხალისეები ჩვეულებრივზე 2 საათით ადრე იძინებდნენ. აღმოჩნდა, რომ მონაწილეები უკეთ უმკლავდებოდნენ ტესტებს, წინასწარ ზედმეტი 2 საათის ძილის პირობებში. გამოდის, რომ მოქმედებდა პოზიტიური დაგროვებითი ეფექტი.


ლალი ჩხიკვაძე
კომენტარი არ გაკეთებულა
კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
რეგულარულ ვარჯიშს რომ უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ორგანიზმის ჯანმრთელობის, ნერვული სისტემის განმტკიცების, ახალგაზრდობის შენარჩუნებისა და სიცოცხლის გახანგრძლივებისთვის, ყველამ კარგად იცის. ვარჯიშის მოყვარულ ფიზიკურად აქტიურ პირებს ბევრ გამორჩეულ ნიშანთან ერთად კუნთოვანი სისტემა და კანიც უფრო ჯანსაღი აქვთ.
25 მარტს "გურამიშვილის მარანში" ფარმაცევტული კომპანია Alpen Pharma - სა და "ოჯახის მკურნალის" პარტნიორობით სამეცნიერო კონფერენცია გაიმართა.
ფრანგი დიეტოლოგის, პიერ დუკანის მიერ შემუშავებული ცილოვანი დიეტა, რომელიც "დუკანის დიეტის" სახელითაა ცნობილი, ისევე, როგორც მთელ მსოფლიოში, საქართველოშიც ძალზედ პოპულარულია. დუკანის დიეტის მეორე, ანუ "მონაცვლეობის" ფაზაში აუცილებელია დღეში 2 სუფრის კოვზი შვრიის ქატოს მიღება.
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ალკოჰოლი ნაბახუსევის წამალი არ არის. ბრიტანეთის სამედიცინო ცენტრის სპეციალისტების აზრით, არ არსებობს სამეცნიერო მტკიცებულება იმისა, რომ ალკოჰოლი ნაბახუსევის სინდრომის დროს მდგომარეობას ამსუბუქებდეს.
როგორც წესი, ნაბახუსევის სინდრომი იწყება სისხლში ალკოჰოლის კონცენტრაციის მკვეთრი შემცირების შედეგად,
ალკოჰოლის ხშირი მოხმარება ჯანმრთლობისთვის მავნებელია, თუმცა დღესასწაულებზე სასმელზე უარის თქმა ზოგჯერ შეუძლებელია. დღესასწაულებისთვის მომზადებაა საჭირო. რამდენიმე დღით ადრე, იოდშემცველი პროდუქტების მიღებაა რეკომენდებული (ზღვის კომბოსტო, ზღვის თევზი, ზღვის პროდუქტები, ფეიხოა).
*კოცნისას სახის 29 კუნთი აქტიურდება, რაც კანის დაბერების კონტროლირების საშუალებას იძლევა;

*კოცნისას პარტნიორებს შორის ხდება ნივთიერებათა ცვლა, რაც ორგანიზმის იმუნიტეტს ამაღლებს;
მზის სხივი ჯანმრთელობის მდგომარეობას აუმჯობესებს. ის იმუნურ Т-უჯრედებს უფრო სწრაფად მოძრაობას აიძულებს, ხოლო იმუნიტეტის რეაქციის სიჩქარე ძალიან მნიშვნელოვანია. ცნობილია, რომ მზის ზემოქმედებით ორგანიზმში D ვიტამინი გამომუშავდება.
მაცივარში პროდუქტების შენახვას თავისი ვადები აქვს. მაგალითად, თევზის შენახვის ვადა 24 საათია. უმი ხორცის ან ფრინველის შენახვა მაქსიმუმ 2-3 დღეს შეიძლება. შებოლილი ორაგული თავისუფლად ძლებს 2 კვირა, სოსისი 3 დღე, ბეკონი 1 კვირა, ლორი 2 დღე.
ახალი წელი ყველაზე მხიარული და ამაღელვებელი დღესასწაულია, თუმცა ადამიანის ჯანმრთელობისათვის ეს დღეები ხშირად სერიოზულ დატვირთვად და ნამდვილ გამოცდად იქცევა ხოლმე.

არაერთი ქვეყნის სტატისტიკის მიხედვით, საახალწლო დღეებში დაახლოებით სამჯერ იზრდება გადაუდებელი დახმარების დეპარტამენტებში მიმართვათა რაოდენობა. დამწვრობები ფეიერვერკების გამო, მოწამვლა, მოყინვა, თვალის ტრავმები, ალერგია, ასთმის შეტევა – ასეთია ექიმთან მიმართვის მიზეზთა არასრული ჩამონათვალი. მიუხედავად ამისა, არავის გაუკვირდება, თუ საუბარს საახალწლო სუფრით დავიწყებთ.

17 მარტი 2017
ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად ხილისა და ბოსტნეულის მიღება აუცილებელია. ლონდონის სამეფო კოლეჯის მეცნიერების მიერ ჩატარებული კვლევის მონაცემების გაანალიზების შედეგად აღმოჩნდა, რომ ვაშლი, მსხალი, ციტრუსები, მწვანე ფოთლოვანი ბოსტნეული ამცირებს გულის შეტევის, ინსულტის, კიბოსა და უეცარი სიკვდილის რისკს.
14 მარტი 2017
ბრიტანელმა მეცნიერებმა დაასახელეს დიდი რაოდენობით ცხიმის შემცველი ექვსი პროდუქტი, რომელიც ყველამ უნდა მიირთვას, მათაც კი, ვისაც სიმსუქნე აწუხებს. დიეტოლოგები ირწმუნებიან, რომ ამ პროდუქტებში შემავალი ცხიმები მეტად სასარგებლოა ორგანიზმისთვის და რაციონალურად გამოყენების შემთხვევაში სხეულის მასის მატებაზე გავლენას არ ახდენს.
ბევრი უჩივის ხველას, ყელის სიმშრალეს, თვალებიდან ცრემლდენას, რაც ბალიშის ბინადარი ტკიპის ცხოველმყოფელობის პროდუქტებზე ალერგიის სიმპტომების გამომწვევი შეიძლება გახდეს. როგორც ცნობილია, კანის მილიონობით მკვდარი უჯრედი, ყოველდღიურად ხვდება თეთრეულზე. ამ უჯრედებით იკვებება მტვრის ტკიპა.
ახალი კვლევით სოკოს საოცარი თვისებები დადასტურდა. მეცნიერების აზრით, სოკოები აძლიერებენ ნეირონების ზრდას, რითაც დემენციისა და ალცჰაიმერის დაავადების განვითარებას აფერხებენ. ზოგიერთი საკვებად ვარგისი და სამკურნალო სოკო შეიცავს ბიოაქტიურ ნივთიერებებს, რომელიც ტვინს ანთებითი პროცესებისგან იცავს.
გაცხიმოვნება იმდენად აზიანებს ტვინს, რომ მეხსიერების გასაუმჯობესებელი ვარჯიშებიც კი უეფექტო ხდება. ჩვეულებრივ, აღნიშნული ტიპის ვარჯიშები მეტად ეფექტურია 65 წელს გადაცილებულ პირებთან, რომელთათვისაც ნეირონთა აქტივობის შენარჩუნება მეტად აუცილებელია.